Nu mai e nici un secret că fiecare agenție din piață își promovează echipa prin articole legate de primul an în companie, dar eu prin acest articol sper să transmit mai departe experiențele mele din primul an într-una din cele mai dinamice agenții de perfomance de pe piață!
În acest timp am învățat lecții valoroase despre mersul business-urilor, despre KPIs fiecărei afaceri, am avut contact cu tineri antreprenori pe care i-am ajutat să-și ridice business-ul și să se dezvolte și ca să nu vorbim numai despre partea plină a paharului am avut și eșecuri din care am avut numai de învățat.
Cum a început totul?
În iarna anului 2018 eram la ski unde m-am întâlnit cu un prieten mai vechi care știa că îmi doresc să lucrez în domeniul Perfomance Media și mi-a recomandat să aplic la Mavericks, o agenție tânără și ambițioasă. Așa am ajuns să mă înscriu în călătoria interstelară „where the sky is no longer the limit.”. (mostră mai jos cu primul mail primit de la ei)
(Așa că la sfâșitul articolului dacă îți dorești să faci parte din
echipa interstelară Mavericks la un moment dat, aplică la secțiunea Cariere)
În prima parte a junioratului meu la Mavericks, am descoperit noi prieteni, mentori și am învățat tool-urile de bază:
Google Ads, unde am început să creez campanii de search în domenii cu care nu eram deloc familiar, fapt ce m-a forțat să ies din zona de confort și să explorez mintea umană și felul în care funcționează ea, să descopăr procesul de căutare al utilizatorului și site-urile unde își petrece timpul.
Facebook Ads a fost locul unde mi-am dezvoltat calitățile de copy, am încercat să fiu cât mai creativ și să descopăr publicul țință al contului pe care îl promovam.
Google Analytics, platforma unde am descoperit un întreg univers de rapoarte, tabele, analize și informații fascinante despre publicul site-urilor și totodată a fost tool-ul pe care m-am bazat când am început optimizările.
Pe lângă asta calitățile de time management și task efficiency s-au dezvoltat intensiv și aproape am învățat să funcționez ca un ceas elvețian.
Îți mai aduci aminte prima oară la înot? Atunci când antrenorul te aruncă în bazin?
Așa a început etapa a doua de traininguri practice, ownership de conturi și extra responsabilitate. Etapa în care am început să înțeleg The Dunning-Kruger Effect. Etapa în care mi-am dat seama că nu trece zi în care să nu învăț noi tipuri de campanii, că felul în care le dezvolt și energia/concentrarea pe care o depun pentru a seta o nouă campanie poate să boosteze conversiile sau să crească costul conversiei.
În următoarea etapă și zic următoarea deoarece etapele de learning și de formare nu se termină ci doar își schimbă forma.
Aici a început lucrul cot la cot cu colegii mei mai experimentați, de transferul de know how intens practic, de joy-ul colectiv cu colegii de după campanii performante, de trainingurile ținute de Google, de participarea la conferințe importante din domeniu, networking, de meeting-urile pe care le-am avut cu clienții și unde am stabilit noile obiective, de depășirea lor și de rapoartele de final de an, momentul în care te uiți înapoi și spui „last year was great”.
(Echipa Mavericks de Black Friday 2018)
Cea mai faină experiență în perfomance media am trăit-o de Black Friday, așa zis-ul Revelion E-Commerce, asta după ce în ultimele două luni am bătătorit calea spre magazinele online din portofoliu, momentul în care toată lumea are ochii ațintiți asupra magazinelor online, conversiile duduie și faci optimizări real-time.
(jumătate din echipa Mavericks în inspecție la Electric Castle ⚡)
Să vorbesc puțin și despre partea OutOfOffice cu colegii, de berile pe care le-am băut împreună, poveștile împărtășite, prânzurile sănătoase și nesănătoase, Mafia Nights, Fifa Days, de #mavericksremote, acestea au fost doar un Bonus pe lângă la ce m-am așteptat în primul an.
tl;dr
In the end, după un an cu Mavericks, vin zi de zi sau nu (#mavericksremote) într-un mediu dinamic cu colegi faini (follow us on Instagram) și nu e zi în care să nu râd la birou, să nu descopăr modalități noi de a aduce rezultate sau să mă organizez mai bine, să devin mai eficient și să cunosc oameni noi.