7 pe săptămână #266

  1. Un update important de la Google – cuvinte negative la nivel de account ce vor avea impact și în campaniile de PMAX https://bit.ly/3XO41sY
  2. Care sunt limitele actuale ale Looker Studio / Data Studio? https://bit.ly/3kTFiF0
  3. Un AI nou se asigură că te uiți în cameră permanent https://bit.ly/3Reurl8
  4. Care este o modalitate de a genera lead-uri din LinkedIn? https://bit.ly/3HdI8MR
  5. Rapoartele văzute de cei de la Wall Street Journal arată că oamenii folosesc mai mult Facebook, deși nu mai este atât de cool pentru audiențele tinere https://bit.ly/3wC88we
  6. Unde se declanșează eventurile de Facebook? https://bit.ly/3Do652C
  7. 10 modalități de optimizare a campaniilor de Performance Max, campania fără de optimizare https://bit.ly/3HFBLTN

În timp ce noi, cei din București, avem nevoie de mai multe parcări de mașini, în Amsterdam a fost făcută o parcare nouă pentru 7000 de biciclete https://bit.ly/3X1Qi0N

Cristina Dolhescu – Portret de Maverick

Anul acesta am extins agenția Mavericks cu un birou nou tocmai în inima munților, la Brașov, iar Cristina Dolhescu este unul dintre specialiștii noștri în performance media din Brașov și împreună cu care scriem istorie. Cristina este pasionată de oameni, să-i cunoască, să-i descopere și să creeze conexiuni, chiar dacă și-a ales o carieră unde jongleaza cu cifre și grafice. Are o poveste frumoasă și vă invităm să o citiți pe Cristina. 

Stay inspired!

Tipologia colegei timide, dar foarte muncitoare, Cristina este o adevărată profesionistă atunci când are de îndeplinit cu responsabilitate un obiectiv. After hours, la un vin, Cristina se destinde, iar atunci o putem cunoaște pe Cristina cea pasionată de dezvoltare personală și mers pe munte. Așadar, cine este Cristina?

Cristina: Subtilitățile definiției mele se schimbă destul de des. S-au schimbat cu fiecare experiență majoră pe care am avut-o până azi, dar mai mereu Cristina a fost un om deschis care acceptă provocări și caută tot timpul mai “multul” în lucruri și oameni. Sunt o persoană creativă ce se inspiră din lucruri simple și caută mereu să creez extraordinarul cu ele. O fire activă ce nu are stare în timpul liber, alei, poteci sau idei noi de explorat sunt oricând o idee bună pentru mine. 

Cristina Dolhescu

Care sunt pasiunile tale, ce-ți place ție să faci în timpul liber și ce-ți aduce bucurie? 

Cristina: Sunt multe lucruri de care sunt pasionată. Ca să mă relaxez în timpul liber plec hai-hui la plimbări de o zi, pictez, “meșteresc” decorațiuni, citesc, caut cafenele cu o atmosferă cozy sau fac poze la cele mai random lucruri pe care le văd. 

Un alt lucru pe care îl fac zilnic este cultivarea relațiilor cu oamenii din jurul meu. Sunt o persoană foarte sociabilă și am realizat că relațiile fructuoase și bune sunt secretul fericirii pentru mine. Așa că aloc multă energie și timp în direcția asta de a cultiva atât relațiile pe care le am, cât și plăcerea de a cunoaște oameni noi.

Am fost implicată în multe proiecte care presupuneau interacțiunea cu oamenii, de la voluntariat la sesiuni de networking, evenimente și proiecte de mobilitate Erasmus în timpul facultății, pentru că nu mă deranjează contextele sociale noi, ci din contră, cred că am multe de învățat de acolo. 

Care sunt lucrurile care te inspiră pe tine? 

Cristina: Mă inspiră conexiunile cu oamenii din jurul meu în toate ariile din viața mea, în general. De exemplu, mă inspiră nepoțica mea. Ce mă inspiră cel mai tare este curiozitatea ei pentru a descoperi lumea din jurul ei. Încearcă mereu să descopere singură ce încă nu cunoaște, iar dacă nu găsește răspunsul, poate oricând cu seninătate să întrebe atunci când nu știe. Mă inspiră curiozitatea și lipsa filtrelor în a cere ajutorul fără nicio teamă. 

Profesional vorbind, mă inspiră poveștile de succes care includ și piedicile întâlnite pe drum. Mă ajută să înțeleg că obstacolele sunt pentru a fi, și pot fi, depășite. 

O activitate comună atât în Mavericks, cât și pentru generația noastră este dezvoltarea personală, cititul, ascultatul podcasturilor și știu despre tine că te aliniezi cu toată lumea la acest capitol. Ce-ți place cel mai mult să citești sau să asculți? Ne poți da câteva exemple concrete?

Cristina: Citesc foarte multe cărți și articole de personal growth, ascult podcasturi, urmăresc multe filmulețe și TEDx-uri și încerc să învăț și din interacțiunile cu oamenii din jurul meu, din experiențele lor. 

În ultima perioadă, am ascultat foarte multe podcast-uri de la Paul Olteanu și tot ce înseamnă Mind Architect. Ce imi place cel mai tare la formatul acestui podcast este faptul că explică concepte complexe de neuroștiință și psihologie într-un mod foarte aplicat și ușor de înțeles. Pe mine m-a ajutat să mă cunosc mai bine și să îmbunătățesc relațiile cu oamenii din jurul meu. 

Din aria personal growth, o carte pe care am citit-o și pe care o recomand cu mare drag este “Curajul de a fi vulnerabil” de Brene Brown. M-a atras foarte tare pentru că promovează ideea că este nevoie de mult curaj să te expui riscului de a eșua în ceea ce faci, atât în viața profesională, cât și în cea personală. Consider că această carte poate educa oamenii în a avea o raportare sănătoasă și la eșec și la succes. 

Cristina, atunci când nu citește, nu are un eveniment de networking și nu este la muncă, merge în drumeții și călătorii pe munte. Ce te atrage la această activitate și ce înseamnă pentru tine mersul pe munte? 

Cristina: Liniștea și deconectarea de agitația de zi cu zi, asta reprezintă pentru mine mersul pe munte, mai ales că locuiesc în Brașov. M-am îndrăgostit de munte atunci când am descoperit și pasiunea mea pentru snowboarding. Un hobby care mă provoacă, dar mă și relaxează foarte tare. 

Cristina pe munte, arhivă personală

De când a început pandemia nu am mai călătorit în străinătate și următorul obiectiv ar fi Londra. Dar momentan călătoresc prin țară, descopăr munții noștri. Sunt multe locuri pe care încă nu am apucat să le văd. 

Un loc pe care l-am vizitat în România recent, care mi-a plăcut tare mult și pe care îl recomand cu bucurie este Cabana Plaiul Foii, destul de aproape de Brașov. Locația e cu multă liniște, are o terasă cu vedere spre munții Piatra Craiului și e la câteva minute de Parcul Piatra Craiului, un alt loc care merită vizitat. 

Mavericks era, până anul acesta, o agenție cu sediul și toată activitatea în București. Ne-am propus să ne extindem și în Brașov, însă acolo nu eram atât de cunoscuți. Povestește-ne despre cum ai aflat tu de Mavericks? 

Cristina: Destul de random. Vorbeam cu o prietenă bună despre faptul că vreau să găsesc un loc de muncă la care să pot crește în zona de digital și în alte direcții față de ceea ce știam deja. A văzut anunțul și mi l-a trimis. Am intrat pe site, am citit despre universul Mavericks și cine este echipa, mi-a plăcut foarte mult și am aplicat. Valoarea cu care rezonez cel mai mult dintre valorile Mavericks este autonomia. Asta mi-a plăcut și mă face să fiu în echipa Mavericks și astăzi. 

Un junior, la început de drum, are foarte multe necunoscute, dar mai ales frici, iar cum Mavericks are această valoare de autonomie, bazată pe independență și decizii pe care fiecare trebuie să le ia, aș vrea să te întreb cum acționezi tu în fața unei situații necunoscute, dar în care știi că ai responsabilitatea să îndeplinești anumite obiective. 

Cristina: Eu am înțeles destul de devreme că totul este un proces și nimeni nu o să-ți arunce toată autonomia în cap și o să îți ceară să te descurci. Cam așa încerc să văd eu toate lucrurile pe care nu le cunosc încă, ca pe un proces de învățare. 

Am realizat că nu ajută cu nimic să mă sperii. Astfel, mi-am format în timp un proces pentru a depăși situațiile astea. Încep prin a căuta cât mai multe informații despre acel lucru, iar apoi le dau sens pentru situația pe care eu o am de depășit. Azi, de cele mai multe ori răspunsul este la câteva clickuri distanță, iar aici cred că experiența mea anterioară cu copywrinting-ul mă ajută mult. Mi-am dezvoltat un stil de research care mă ajută să găsesc informații despre cele mai random subiecte și să și verific veridicitatea lor rapid. 

Cu o experiență de 9 luni, dar multă autonomie și procese intense de învățare, ce înseamnă pentru tine să fii un specialist în performance media în echipa Mavericks? 

Cristina: Înseamnă învățare continuă! Mă așteptam încă de la început ca Mavericks să fie un mediu în care se pune accentul mult pe învățare din ceea ce citisem de pe site despre procesul de onboarding și oportunitățile ulterioare. În plus, știam că urmează un proces intens de învățare și pentru că eram la început în această zonă a marketingului digital. 

Însă faptul că sunt mereu schimbări în piață, în industrii, trenduri și tool-uri și trebuie să fii la curent cu se întâmplă într-un domeniu efervescent este exact ceea ce m-a atras mereu la marketing. Deci faptul că este constant ceva nou de învățat pentru mine este un reward. Asta îmi doream. 

Cum este pentru tine experiența de a lucra cu branduri și clienți care își au activitatea în online, tu fiind responsabilă de partea de performance media pentru ei? 

Cristina: Așa cum spuneam, venirea mea în Mavericks a însemnat growth, inclusiv partea de client management. Nu aveam experiență în a lucra sau comunica direct cu clienții și asta a fost o provocare pe care mi-am asumat-o de la bun început în Mavericks. Am avut și situații mai dificile de manageriat, vești mai bune sau mai puțin bune de dat, dar a fost și este, în continuare, experiența de la care învăț cele mai multe. 

La început aveam sfaturi de care, în calitate de specialist, îmi doream să se țină cont și eram reticentă uneori în a testa diverse propuneri. Poate pentru că încă nu cunoșteam foarte bine multiple variante care puteau fi implementate și că mă atașam cumva de ideile mele. Cu timpul, am învățat că nu e varianta optimă și că e mai bine să dau curs și anumitor idei în care cred mai puțin. Am învățat că cel mai bine este să testezi și să vezi rezultatele, să nu pleci din prima de la premisa că o anumită idee nu are cum să funcționeze. 

Dacă ar fi să stai acum față în față cu cineva care își dorește să înceapă o carieră în performance media, ce sfaturi i-ai da?

Cristina: Să îi fie ușor să lucreze cu date, dar și mai important să învețe cum să ia decizii creative din ele. Eu am descoperit în călătoria mea de până acum în performance faptul că există loc pentru multă creativitate în date și statistici.

În plus, să fie dispus să testeze și să învețe lucruri noi. Se leagă exact de ceea ce spuneam mai înainte: sunt multe schimbări pe care nu poți să le prevezi și atunci optim este să testezi lucrurile și să te adaptezi la schimbări. Deci, să nu se aștepte la un job monoton. 

De asemenea, un alt sfat este și să își asume activ partea de client management. Atunci când ieși din date și lucrezi cu oamenii, e normal ca în spatele ecranului să fie emoții, sentimente, gânduri și idei pe care e important să le înțelegi astfel încât să ajungi la compromisuri, să empatizezi și să dezvolți relații de colaborare. 

Foarte multe branduri investesc acum în campaniile de pe paginile de socializare și acordă mai puțină atenție pentru Google. Brandurile spun: “Vrem mai mult Facebook!”, agențiile spun: “Da, însă este nevoie și de Google!”. Care este părerea ta de specialist în ceea ce privește strategia pe platforme? 

Cristina: E un lucru pe care îl discut foarte des cu clienții mei deoarece întotdeauna recomand un mix între cele două platforme. Facebook și social media sunt importante pentru tot ce înseamnă awareness. Acolo noi mergem către utilizatori și este important să ne vadă numele, un banner, un video și orice folosim în strategia de comunicare. 

Dar în același timp sunt de părere că Google Ads are o importanță foarte mare pentru că în cele mai multe situații, Google Ads este cel care răspunde intenției de cumpărare a utilizatorului. În acest caz este mult mai ușor să ne așteptăm la o conversie, fie ea tranzacție sau o completare de formular, deoarece clientul a venit către noi și are nevoie de serviciul sau produsul pe care îl promovăm. 

Am să spun un singur cuvânt: TikTok, platforma în trending acum. Se zvonește că brandurile au nevoie din ce în ce mai mare să fie pe Tik Tok. Care este poziția ta vis-a-vis de TikTok Ads în tot mixul acesta de digital marketing și părerea ta ca specialist?

Cristina: Părerea mea e că prezența pe TikTok este foarte importantă tot pe parte de awareness. Dacă ne uităm la statistici, vedem că nu mai sunt în platformă doar puști sau adolescenți, ci găsim și alte segmente de vârstă care consumă foarte mult conținut de TikTok. Astfel, cred că nu ar trebui să ne mai limităm doar la produse foarte edgy care ar putea fi promovate în TikTok, ci cred că pentru orice tip de serviciu sau produs vom găsi publicul potrivit acolo. 

Aș vrea să ne întoarcem puțin la echipă și să-mi povestești cum este viața în Mavericks pentru tine? 

Cristina: Există multă comunicare și socializare, iar asta s-a simțit din prima zi, de când am avut primele meetinguri cu colegii. Încă din prima zi toată lumea a fost foarte dornică să mă ajute în procesul de învățare. Toți colegii mi-au transmis de la început mesajul că pot să merg către ei cu orice întrebare aș avea. Dacă aveam nevoie de suport pentru orice situație, am simțit că întotdeauna pot să apelez la ajutor, iar asta nu a fost doar cu unul, doi colegi, ci toată lumea și-a arătat disponibilitatea asta de a fi alături de mine.

Iar dincolo de ajutorul oferit la ce înseamnă locul de muncă, am găsit în Mavericks oameni sociabili și prietenoși. Un moment plăcut care mi-a rămas în suflet a fost atunci când echipa de la Brașov mi-a pregătit de ziua mea o surpriză foarte personală și muncită. Au fost multe bilețele scrise personalizat și un treasure hunt în care trebuia să-mi găsesc cadourile.

Înainte să închidem discuția, aș vrea să te mai întreb dacă ai și tu o întrebare pentru cititorii tăi sau poate un mesaj mai personal pe care ai vrea să-l transmiți. 

Cristina: Cred că i-aș ruga să se gândească în fiecare zi la ce-i motivează să își înceapă ziua. Eu fac asta în diminețile în care mă trezesc cu mai puțină energie decât de obicei. Caut în minte unul, două lucruri bune pentru care mă ridic din pat și îmi găsesc energia să plec de acolo, de la căldură și de la confortabilitate, la o nouă experiență care îmi aduce fie învățare fie bucurie. 

7 pe săptămână #265

  1. Google va pune accentul pe AI în anii ce urmează https://bit.ly/3ZR3qs7
  2. Alphabet (Google) a disponibilizat 12.000 de oameni în ultima săptămână https://bit.ly/3XuRVoE
  3. UE: amenzi de 832 milioane €, pentru încălcarea GDPR-ului, în 2022 https://bit.ly/3QVtApm
  4. Cum a fost marketat The Last of Us poate fi un exemplu și pentru alte proiecte https://bit.ly/3wmKjbW
  5. Câteva tips and tricks pentru a îmbunătăți performanta în Facebook Ads https://bit.ly/3kxPqDx
  6. Ce este Nostalgia Marketing și cum să folosești asta https://bit.ly/3ZUyeIf
  7. Poți să folosești ChatGPT pentru a genera coduri de Purchase pentru Facebook Ads https://bit.ly/3QVWfuq

Cum au schimbat măgarii cursul istoriei? O lectură excelentă de luni dimineață sau chiar de duminică după amiază https://bbc.in/3QUWFBx

7 pe săptămână #264

  1. Meta a introdus politici noi în targetare pentru a proteja adolescenții https://bit.ly/3GD8RC6
  2. Noi dimensiuni și metrice în Google Analytics 4 deja de la începutul anului https://bit.ly/3woQBrD
  3. 62% dintre consumatori ies de pe un site e-commerce in 5-10 secunde (studiu) https://bit.ly/3kdCORD
  4. Microsoft vrea să investească 10 miliarde de dolari în OpenAI https://bit.ly/3XcbuSA
  5. Cele mai bune zile și ore pentru a posta în social media https://bit.ly/3QFF7sM
  6. Cum mai poți crea o comunitate pe Facebook în 2023 https://bit.ly/3ZFkkda
  7. Și alte 3 funcții din Google Analytics 4 ce poate o să vă fie de ajutor în 2023 https://bit.ly/3Xhb9xS

Extra – o știre despre Exxon ce știa din anii 1970 că va urma o încălzire globală, dar au preferat să nu facă nimic despre asta https://bit.ly/3QFiAfU

7 pe săptămână #263

  1. Probabil știrea săptămânii ține de recomandarea de „Remove Redundant Keywords” din Google Ads  https://bit.ly/3vNcDnn
  2. Retrospectiva anului 2022 cu privire la produsele Google Analytics https://bit.ly/3ipLS5s
  3. Reduceri mari + vanzari online = venituri mai mari, pentru Nike, in Q2 2022 https://bit.ly/3GnWIAN
  4. H&M are parteneriat cu Roblox și pun accentul pe sustenabilitate https://bit.ly/3VUvxTW
  5. Un top de trenduri în SEO în 2023 de care să țineți cont în optimizări https://bit.ly/3GLZqSa
  6. Cum va fi prioritizată o campanie de PMAX în detrimentul unei campanii de Search? https://bit.ly/3GPEhqc
  7. Pentru cei mai pasionați de Python și Analytics vă las aici un articol despre crearea unui Dashboard prin acest limbaj de programare https://bit.ly/3QmJTvl

Extra – vă las cu un articol despre cea mai rară culoare a ochilor(surpriză – verde) și genetica din spate. Enjoy! https://bit.ly/3XiLBjF