7 pe săptămână #181

Hello! Bănuiesc că oriunde sunteți, este înnorat sau plouă, așa că vă las câteva lucruri de lecturat în timp ce beți o cafea sau un ceai. 

  1. Cum să performezi în Google Ads cu o strategie nouă pe bază de broad match și audiences (practic, de ce să ai doar campanii de RLSA) https://bit.ly/3gk2FD7
  2. Un articol mai vechi despre Hagakure, o modalitate simplă de a-ți structura contul de Google Ads https://bit.ly/3wlk6J7
  3. 4 trenduri de ținut cont în beauty retail ecommerce anul acesta https://bit.ly/3iy4IFc
  4. Netflix se pregătește să lanseze un ecommerce, în urma scăderilor de noi abonați din ultimul an https://bit.ly/3znXv0o
  5. Reglementarea social media începe să fie un trend în SUA, așa că poate vor veni noi modificări și în Europa https://bit.ly/2TrADMO
  6. Cum să crești engagementul postărilor din Instagram, atât paid cât și organic https://bit.ly/3xiN1O1
  7. Cum să stabilești acele valori de bază în companie și 200 de exemple de verificat https://bit.ly/2Tpduef

De ce muzica ne poate face mai calmi, dar și sunetele naturii https://bbc.in/35h9mPW

7 pe săptămână #180

Hello! Nu știu cum se face, dar am ajuns deja la numărul 180.

  1. Cum poți să te lupți cu ad fatigue în Facebook și Instagram https://bit.ly/3z5RzsC
  2. Care sunt diferențele principale dintre Google Analytics 4 și Universal Analytics https://bit.ly/3fXev5U
  3. Cum să te pregătești pentru un viitor cookieless pentru ecommerce-ul tău https://bit.ly/3vX0Y3H
  4. 50 de termeni și definiții de învățat în ecommerce https://bit.ly/3fVAAC3
  5. De ce targetingul în Facebook Ads este cel mai important https://bit.ly/3fVAD0H
  6. Google Ads a introdus monthly spending limit de luna aceasta https://bit.ly/3pnrLny
  7. 8 tooluri de analiză pe Instagram https://bit.ly/3x2gWK2

Și un articol foarte drăguț despre L.A., un oraș al tuturor posibilităților – a city in a state https://bit.ly/3z40meJ

Diana Sturzu: portret de Maverick

“Mă axez pe un singur goal: să aduc zâmbetul pe buzele oamenilor.”

Secretul unor rețete de performance media sau al unor prăjituri minunat de bune? Diana Sturzu a găsit mixul perfect între job și pasiunea pentru gătit. Cireașa de pe tort ar fi că muzica din căști se combină perfect atunci când lucrează la campanii și conversii pentru clienți. Uite ce a răspuns la curiozitățile mele Diana, Performance Media Specialist în Mavericks.The Agency. 

Stay inspired!

Who’s Diana?

Tipologia colegei plină de viață, care se implică cu pasiune și dedicare în mai multe activități atât la job, dar și după ce se termină programul, Diana te inspiră prin energia ei, iar eu te invit să citești mai jos cine e ea.

Diana: Îmi doresc să fac destul de multe lucruri și încerc să găsesc timp și energie să le fac pe toate. Mă refer aici la facultate, la performance media și la prăjituri, dar și la tot ce fac eu în afara acestor lucruri. Mă axez pe un singur goal: să aducă zâmbetul pe fețele oamenilor. Tocmai de asta fac și prăjituri și evenimente în afara lumii de performance pentru că aceste lucruri aduc, bineînțeles, zâmbete. Când te distrezi la un party ești fericit, ești împlinit, iar când mănânci dulciuri, mai ales cele pe care le visezi, le dorești foarte mult, le vezi și le guști, îți aduc zâmbete și fericire interioară, care vindecă multe lucruri. De asta fac ceea ce fac – pentru a ajuta lumea din jurul meu să fie mai fericită măcar pe interior.

Hello, Diana!

Despre pasiuni și acțiuni

Energia și plăcerea de a trăi izvorăsc din pasiuni, așa că am intrat în detalii cu Diana despre ce-i face ei plăcere să facă. 

Diana: Mi-am dat seama de vreo 2 ani că îmi place să fac dulciuri, prăjituri multe, lucruri dulci, torturi, cupcakes. Dar în continuare gătesc și încerc să fac dishuri savory. Am început recent să experimentez lucruri mai speciale, cum ar fi mâncărurile orientale. De mâncat îmi plac foarte mult choux-urile cu vanilie, dar de făcut îmi place foarte mult să fac cupcakes.

În afară de gătit îmi place foarte mult să mă uit la seriale și nu doar în sensul de relaxare, ci îmi place să le analizez, să văd exact care sunt profilele personajelor. Înainte aveam timp să mă uit de mai multe ori la un serial ca să-l diger bine și să văd ce observ diferit a doua sau a treia oară. Acum îmi e de ajuns o dată. Îmi place să termin și serialele pe care nu le consider neapărat bune pentru că vreau să văd motivul pentru care l-au făcut. Am văzut mii de ore de seriale, cam 7 luni de vizionare.

O idee cool sunt petrecerile de retro party și îmi mai place foarte mult să organizez evenimente. De aici am învățat că organizarea e cheia, din toate punctele de vedere. Organizarea timpului personal – să-mi organizez taskurile, să organizez ceea ce am de făcut astfel încât să funcționeze totul bine și să nu mă surprinsă anumite situații. Am învățat să lucrez cu colegii mei și cu alte persoane pentru că avem toți câte un cuvânt de spus. Nu am luat niciodată deciziile singură și la fel am învățat că trebuie să ne exprimăm părerile și să analizăm lucrurile cât mai obiectiv astfel încât să iasă totul bine. 

Există momente când te gândești serios dacă vrei să transformi pasiunea într-un business sau nu. Cel mai important, totuși, rămâne timingul și responsabilitatea de a prioritiza ce e cel mai bine pentru tine la momentul respectiv.

Diana: Povestea brandului Ceva Dulce vine din limbajul uzual, unde pur și simplu vorbești cu cineva și întrebi “ce te-ar face mai fericit?”. Răspunsul ar fi: “ceva dulce.” Deci eu de asta sunt aici, ca să ofer ceva dulce. 

Logo-ul oficial
Ceva Dulce

Am început să fac tot felul de macarons și alte dulciuri complicate încă de la primele încercări. Am avut cumva norocul să-mi iasă din prima. Împărțeam pe la prieteni și la familie și mi-au spus: “hei, de ce nu faci o afacere, un side business pe chestia asta?”. La momentul respectiv nu am luat în considerare ideea pentru că mă gândeam că nu am timp și că o să fie mereu lume care o să spună: “mie nu mi-a plăcut”, “am văzut în alte părți mai ok”. 

Am continuat să fac dulciuri și îmi ieșeau din ce în ce mai bine pentru că exersam mult și trimiteam colegilor, prietenilor și familiei. Primind în continuare suport din partea acestor oameni am decis prin februarie 2019 că e timpul să-mi iau inima în dinți și să-mi asum că fac asta. Am început ușor cu o pagină de instagram. Ulterior am luat și echipament cu care am reușit să fac lucrurile așa cum îmi doresc la nivel de fotografii și la nivel de execuție de prăjituri. Încă nu pot să spun că îmi doresc să fac un business full time care să-mi ia din timp pentru că eu nu pot să fac prăjituri decât sâmbăta și duminica. Deocamdată fac pentru cine își dorește să guste și să fie în călătoria asta cu mine, pentru început. 

Diana x Mavericks

Atunci când știi ce vrei, universul lucrează în favoarea ta și îți va scoate în cale oportunitățile de a atinge milestone-uri mult visate. Am întrebat-o pe Diana cum a ajuns în universul Mavericks.

Diana: Asta e o poveste interesantă și e povestea pe care o spun cu cel mai mult suflet atunci când mă întreabă cineva. Am ajuns în Mavericks printr-o lege a atracției, dar mi-am dorit destul de mult. Am început cu pași mici. 

Într-o zi eram la facultate și am auzit că avem un invitat special, ceva cu Google Atelierul Digital. La vremea respectivă nu prea știam despre ce e vorba, dar am aflat că urma Dragoș Smeu să ne prezinte informații mai multe. A fost o oră în care chiar am stat atentă. Cumva nu am reținut numele, dar am știu exact ce se întâmplă. 

Anul următor am participat la un proiect care se numește MEA și în cadrul acestui proiect am fost aleasă într-o echipă coordonată de agenția Mavericks. Îmi suna cunoscut numele, dar nu știam exact de unde și am aflat după un search pe net. Știam deja că Mavericks e o agenție unde se făceau lucrurile foarte bine. În cadrul proiectului am lucrat mult cu Dragoș și Andra. Mi-am dat seama că sunt niște oameni cu care mi-aș dori să lucrez mai mult și în afara acestui proiect. Ne-au învățat niște lucruri foarte open despre cum să privesc lucrurile în afara percepțiilor mele atunci. 

După proiect mi-am dorit foarte mult să lucrez la Mavericks. Mi-am promis că primul lucru pe care-l fac când termin cu studiile de licență este să aplic. Lucru pe care l-am și făcut. Am trecut prin tot procesul de recrutare și de acceptare în echipă. M-au scos din zona de confort fiindcă am avut de făcut un video și mi-a fost foarte greu să nu fiu un roboțel în fața camerei. Îmi doream foarte mult, oricum. Era o dorință destul de veche să lucrez aici și să fac performance media, deși nu știam ce presupune mai mult decât Ads pe Facebook și pe Google, dar cam atât. 

Diana la birou.

Cum știi că ți-ai găsit locul? Atunci când îți place ceea ce faci. Pare un clișeu, dar e cât se poate de adevărat că la unele joburi nu e doar despre domeniu, cât și despre echipă, iar Diana a confirmat acest aspect. 

Diana: Lucrul care-mi place cel mai mult? Îmi place să fac campanii, să fac rapoarte, să fac de toate, dar lucrul comun în toată chestia asta este echipa închegată pe care o avem. În aproape orice task ne lovim de lucrul în echipă: întrebi pe cineva ceva, colaborezi cu cineva, îi ceri o idee. Aici sunt oameni care sunt dispuși să ajute, sunt oameni foarte tari în general și mă ajută pe mine să fac lucrurile mai bine, să fiu prezentă în ceea ce fac.

Andra (stânga), Ada (mijloc), Diana (drapta)
parte din echipa cu care lucrează Diana on a daily basis

The most challenging thing?

Diana: Să mă detașez emoțional și să nu mai iau cu mine lucrurile care se întâmplă. Dacă se întâmplă ceva cu un client sau pe un cont, îmi e greu să mă detașez emoțional și să nu mă acapareze și în afara programului pentru că îmi pasă.

Despre lucrurile care te fac fericit

Căutăm să înțelegem fericirea și să-i inspirăm și pe cei din jur. Ce înseamnă fericirea pentru tine, Diana?

Diana: Cred că soarele, care mă ajută să-mi întrețin fericirea. Când mă uit pe geam și văd că e soare mă ajută foarte mult să-mi mențin prosperitatea. Îmi place căldura și nu-mi place să stau înfofolită sau cu pătura pe mine sau să ies afară și să spun că e frig. Asociez soarele cu vara, distracția și liniștea. 

Ce faci când apare o idee și simți că ăsta e momentul tău, o nișă de explorat cu care poți să dai lovitura? Începi pas cu pas să lucrezi la ea, așa cum ne-a explicat Diana că face lucrurile. Deci cum începi să organizezi un eveniment? 

Diana: E destul de simplu. Văzusem acum vreo 3 – 4 ani prin țară că încep petrecerile retro, unde lumea se îmbracă în stilul anilor ‘90 – 2000 și ascultă muzică din perioada respectivă. M-am gândit că e o idee destul de cool, mai ales că noi am crescut cu muzica anilor 2000, mai puțin cu ‘90. La momentul respectiv nu era un concept popular. Eu nu-mi doream să încep singură, ci cu parteneri de afaceri și am pus ideea pe hold până am auzit niște prieteni vorbind că ar vrea să facă o petrecere cu stilul retro și nu știu exact de unde să înceapă. Ne-am pus pe treabă.

Ușor, ușor am găsit un club și am făcut într-o seară tot playlist-ul. Aveam atunci prieteni care organizau petreceri cu muzică electronică, DJ și fotografi care lucrau la celelalte party-uri și i-am rugat să-mi ofere și mie serviciile lor. Cam așa a început povestea Step up, cu un public destul de mic, cu o audiență destul de mică, dar ușor, ușor a început să audă lumea de noi, să avem mai mult brand awareness și așa am ajuns la ultimele party-uri, înainte de pandemie, care au fost destul de mari. 

Eveniment Step Up, arhivă personală.

E o experiență stresantă, cel puțin pentru mine, pentru că în București piața e destul de saturată cu jucători care au o expunere și o plajă mare de clienți și sponsori. Dar am încercat să ne menținem pe linia de plutire, având în vedere faptul că existau party-uri de toate felurile în București. La aniversarea noastră de 1 an era o ploaie torențială, iar coada la de la intrarea în Silver era până în bulevard. Adică niște sute de oameni. Pe mine m-a emoționat și m-a amuzat în același timp pentru că la acea petrecere am fost cea mai stresată fiindcă era prima noastră aniversare și nu aveam nicio garanție că vor veni oameni. 

De mai bine de 1 an lumea concertelor și a petrecerilor e pusă pe pauză. Organizatorii de evenimente au avut multe provocări și s-au confruntat cu situații dintre cele mai diverse. Diana ne împărtășește acum din experiența ei organizator de events.

Diana: Da, a fost o perioadă destul de complicată pentru noi. Am decis să oprim activitatea deși încă nu se suspendaseră activitățile de acest gen și să nu avem vreun eveniment fizic până când lucrurile nu sunt sub control din punctul de vedere al ratei de infectare și de vaccinare.

Eveniment Step Up înainte de pandemie,
arhivă personală

Nu am încercat să ne schimbăm nișa și nu am simțit să începem să facem party-uri pe zoom sau altfel de lucruri. N-am mai avut nicio petrecere de când a început pandemia. Am preferat să stăm cuminți până se calmează lucrurile, iar acum nu avem niciun fel de activitate profesională. Step up nu era o activitate full time pentru niciunul dintre noi. Deși ne-a făcut și ne face în continuare foarte fericiți, e un side thing care nu ne-a afectat ca pe celelalte afaceri care trăiesc din evenimente, ca pe ceilalți antreprenori pentru care singura lor activitate era să-și administreze afacerea respectivă. Cel mai mult a afectat publicul și noi abia așteptăm să ne întoarcem șă organizăm party-uri. 

Experiențe de impact

Ceea ce facem în viața personală se resimte și în viața profesională și vice versa. Pasiunile pot fi un pilon de învățare și lecții care pe care să le poți aplica și la job, dar și de la job-ul către pasiuni. Care sunt lecțiile tale de până acum, Diana?

Diana: Pasiunile m-au ajutat să învăț, în primul rând, să am răbdare și să încerc să nu acționez “la cald” în situațiile de criză. Deși mai am multe de învățat pe acest subiect, încerc să privesc lucrurile obiectiv și în ansamblu, nu doar din perspectiva personală și la nivel micro, lucru care are un impact mai ales în activitatea mea la Mavericks.

De asemenea, interpretarea și acceptarea feedback-ului este un alt factor care a fost aplicat la job și care mă ajută la fiecare pas. Lucrez mult să ies din universul meu și să înțeleg ce pot să îmbunătățesc în ceea ce fac, dintr-o perspectivă mult mai obiectivă. Cred că cel mai important lucru care face legătura între ceea ce fac extra și activitatea la Mavericks este faptul că am descoperit ce înseamnă să faci lucrurile cu pasiune. Acum acesta e principalul lucru pe care mă bazez, să am pasiune pentru lucrurile pe care le fac, iar la Mavericks am observat pasiunea la toți colegii mei, lucru care mă motivează mult.

La final de poveste, după ce ați citit-o pe Diana, am rugat-o să vă întrebe și ea pe voi o curiozitate.

Diana: Ce faceți voi pentru bunăstarea sufletului și a minții voastre?

That’s all, folks! Keep on performing.

Articol by Theo 

7 pe săptămână #179

Hei! Și la mulți ani! 🙂 

  1. Începem cu toate update-urile de la Google Marketing Live, printre care apar și target Roas bidding pentru Discovery Ads, dar și Video. Și multe altele. 🙂 https://bit.ly/3c3N883
  2. De ce ar trebui să fie făcută din timp trecerea la GA4 https://bit.ly/3uxqefv
  3. 4 trenduri în beauty retail omnichannel în 2021 https://bit.ly/3uBtOFi
  4. 3 feluri prin care brandurile pot sparge taboo-ul și pot aduce conversii https://bit.ly/3uF8sH7
  5. Instagram se pregătește pentru un full release Reels Ads https://bit.ly/3wJD77U
  6. Ce update-uri au fost în luna mai pe Facebook și care au fost cele mai importante https://bit.ly/3uCe4ls
  7. Cum să-ți structurezi video-urile brandului tău pentru a aduce rezultate https://bit.ly/3fzP9e2

Și un articol despre locurile de muncă și despre cum ajung acele dream place-uri să ajungă un loc pe care să-ți dorești să-l eviți https://bbc.in/3i4YPiA

7 pe săptămână #178

Hello! Este aproape iunie. How? When?

  1. Ultimele noutăți legate de Smart Bidding în Google Ads țin de Seasonality Adjustments sau top signals https://bit.ly/3bOfGSO
  2. Google Analytics se pregătește pentru viitorul fără cookie-uri https://tcrn.ch/3oJDNaE
  3. Logistica în e-commerce și cât este de importantă (spoilers, foarte!) https://bit.ly/3fGjzdr
  4. Câteva greșeli pe care le facem poate fără să vrem când analizăm date https://bit.ly/3oIZYxx
  5. O modalitate de a simplifica campaniile de Facebook Ads https://bit.ly/3yBwsOW
  6. Cum poți să îmbunătățești rata de conversie tot în Facebook Ads https://bit.ly/3fcIczF
  7. Mi s-a părut funny acest articol. Diferențele dintre social media și digital marketing https://bit.ly/3hMwWeR

Cum se întâmplă că imaginile cu natură îți aduc bucurie? De unde vine dopamina când vedem o pictură în care este surprinsă natura? https://bbc.in/3yxHEvP