„Performance media este mai mult decât o campanie, este despre a înțelege clientul și utilizatorul final.”

Când simți că nu mai poți, totuși, mai poți puțin, mai ales dacă ai alături colegi precum Alexandra a.k.a Ada, care emană energie și vorbește cu multă pasiune atât despre performance media și conturile pe care lucrează, cât și despre activitățile din timpul liber. Unde mai pui că în acest moment construiește o nouă echipă Mavericks, la Brașov. Am luat-o la întrebări pe Ada, să-i aflu secretele, dar și planurile de viitor. 

Stay inspired!

Tipologia colegei cu care simți că orice situație are o rezolvare, Ada antrenează toată echipa la acțiune fie în campaniile de performance media, fie în birou. În cei 2 ani ai ei în Mavericks, de la junior la Team Leader în București, iar acum la Team Leader al noului birou în dezvoltare din Brașov, Ada are multe povești și dă dovadă de curaj în decizii, iar acolo unde e o provocare, e și ea. Să o cunoaștem mai bine pe Ada!

Ada: Ada e ambiție, dar e și încăpățânare. Ada e o sferă de creativitate și energie, un om curios să descopere oameni, procese, lumea. Când copiii încep să facă pași, noi le spunem “exploratori”. Mie mi se pare că rămânem exploratori până târziu și acesta e cel mai frumos la oameni, când își păstrează curiozitatea și dorința de a descoperi mai mult, de a explora și de a trata lucrurile ca și cum nu cunoaștem tot și vrem să descoperim mai mult. Cred că asta e Ada: un continuu explorator de oameni și de situații.

Ada

Suntem exploratori, într-adevăr! Dar tu ce anume explorezi acum? În ce etapă de explorare te afli? 

Ada:  Sunt într-o perioadă în care redescopăr foarte multe lucruri. Ultimii 5 ani, în care am fost în București, mi-au construit personalitatea. Am avut cel mai mult curaj, am cunoscut oameni pe care-i am și acum în jurul meu, am descoperit și mi-am creat universul meu. Acum, cu toată schimbarea spre Brașov, învăț să mă redescoperă pe mine într-un nou univers. Sunt într-o perioadă de explorare foarte puternică. Limitele confortului meu s-au topit foarte tare. Sunt deschisă să descopăr tot ce vine, în momentul ăsta. 

Tu ești din Brașov. Cum te-ai hotărât să te muți în București și care a fost factorul de decizie? Te gândeai vreodată că te vei întoarce în Brașov?

Ada: În București m-a adus fotografia. Sunt foarte pasionată de fotografie de mică, pasiune preluată de la tata. M-am apucat pur și simplu să fac fotografie și la un moment dat, în procesul meu, tata mi-a spus că developa fotografii noaptea, în facultate și era foarte cunoscut. Am început să primesc suportul lui și când plecam într-o tură la fotografiat, venea și el cu noi.

Au trecut niște ani, tata a văzut că mă țin de treabă și a zis să facem și ceva cu chestia asta. Ne-am apucat să investim timp, energie, emoție și bani. Am participat la o tabără foto unde am cunoscut oameni din București, foarte pasionați de ceea ce făceau. Povestea s-a legat foarte frumos și o dată la câteva weekenduri veneam în București. Eram aici atât de des încât parcă prietenii mei erau mai mult la București, nu mai erau la Brașov. M-am atașat foarte tare de acest oraș, iar atunci când a fost vorba de facultate, nici nu s-a pus problema. A fost direct București. 

Fotografia îmi dă instrumentul să pot să le arăt oamenilor ce văd eu în lume și cred foarte mult în tot ce înseamnă poveste și perspectivă. Dacă pot să le arăt oamenilor perspectiva mea, cred că-i aduc mai aproape de mine și putem să creăm lucruri foarte faine. 

Ada, fotograf la un concurs de downhill mountain biking, arhivă personală, 2018

Fotografia m-a adus aici și mi-a dat un start foarte frumos. Am cunoscut mulți oameni foarte creativi și expansivi, care mi-au dat și mie curajul să fiu cum vreau eu să fiu. Nu m-am gândit că mă voi întoarce în Brașov. Nu era gândul meu să mă duc la București și să mă întorc la Brașov.

Cum s-au legat treburile cu Mavericks și cum ai ajuns de la pasiunea pentru fotografie, la pasiunea pentru performance media?

Ada: Nu terminasem facultatea și deja mă apucasem să fac cursuri în zona de digital marketing. Ușor, ușor, am descoperit partea de performance, apoi pe Dragoș și am zis: “nu știu ce fac băieții ăștia, dar vreau să fiu pe lângă ei. Au o energie și un fel de a face lucrurile foarte fain și mi-ar plăcea și mie să mă lipesc de toată chestia asta.”. Așa s-au aranjat lucrurile că în mai puțin de 6 luni de la prima interacțiune, aveam deja primul interviu. 

Dragoș și Ada

S-au întâmplat lucrurile foarte nice și natural în Mavericks. Cu timpul, mi-am dorit foarte mult să creez mai mult, să creez o comunitate și ceva care să aducă oamenii împreună. Mai mult, mi-am dorit să creez acea senzație și acasă, la Brașov. Tot ce a reușit să facă Dragoș aici, cu echipă și valori, mi-ar plăcea foarte mult să o creăm și la Brașov. E genul de energie care mișcă oameni și care face lucrurile să se întâmple. Acum e momentul excelent să ne extindem la Brașov pentru că acum totul este efervescent acolo, lucrurile au început deja să crească și este loc de noi, este loc de Mavericks. Povestea Mavericks își are locul și acolo, între munți. 

“Acum e momentul excelent să ne extindem la Brașov pentru că acum totul este efervescent acolo, lucrurile au început deja să crească și este loc de noi, este loc de Mavericks. Povestea Mavericks își are locul și acolo, între munți.”

Ada

În afară de fotografie, mai știu că-ți plac sporturile. Ce alte pasiuni mai ai?

Ada: Mai mult în zona de explorator. Tot timpul am fost așa, în multe direcții interioare și exterioare. Pe direcție exterioară tot încerc de câțiva ani să schiez. E presiunea aia că sunt din Brașov. Nu s-a lipit de mine încă, dar este un proces deschis. Mai este bicicleta care m-a prins foarte tare, tot ce înseamnă pădure și natură, iar de curând am descoperit SUP-ul. E plăcerea mea. Toată vara a stat în portbagaj și când am mai avut ocazia, l-am mai accesat. Cam asta pe partea de outdoor sport. Pe parte de indoor, multe. Pictură, broderie, gătit. 

Ada pe SUP, arhivă personală

În perioada aceasta exploratorul din mine este foarte concentrat pe proiectul cu deschiderea biroului din Brașov și îmi doresc foarte mult să investesc acolo toată energia mea, dar sunt sigură că o să existe și un moment în care lucrurile o să se așeze și o să fie loc și de explorat munți, văi, sporturi și fotografie. 

Care este cea mai faină poză făcută sau cea mai faină amintire cu o poză. Unde ai făcut-o? 

Ada: Fotografii reușite au fost multe. Eu trăgeam foarte multă fotografie de sport. Nu-mi place fotografia statică. Trag foarte mult sport și acțiune. Pentru mine e foarte important momentul. Eu, ca personalitate, sunt un titirez. Pentru mine e important ca lucrurile să se miște, să văd că se întâmplă acțiune, iar fotografia de sport a fost cea mai bună în acest sens. Acolo s-au întâmplat foarte multe cadre reușite, momente extraordinare, o lumină, o postură foarte tare. 

Ești o persoană foarte activă și energică. Mai degrabă energică și apoi activă. În general, ești omul care mobilizează pe cei din jur, comunitățile și dă un boost de energie care îi strunește pe ceilalți. De unde vine toată chestia asta?

Ada: Am crescut cu gândul la fraza “Fă tu ce ai vrea să facă oamenii din jurul tău. Fii tu forța pe care ai vrea să o vezi în ceilalți.” Îmi și place. Pe mine asta mă hrănește, energia oamenilor. Sunt omul care vede foarte mult în oamenii din jur și care crede în oameni, în general. Sunt persoana care pornește de la “tu poți să faci! Eu știu că poți! Trebuie numai să descoperim ce e al tău!”. Țin foarte mult la “fă cea ai vrea tu să facă alții”. Mi s-a dovedit! De câte ori ne-am pornit unul dintre noi să facă ceva, the rest followed. Cât timp noi, aici, suntem adunați și ținuți la un loc de aceleași valori și același drive, nu e foarte greu să ne pornim și să facem lucrurile. Dar oamenii sunt importanți. 

Ție îți place și muzica sau să o asculți. Muzica îți dă un anumit vibe. În birou, ești una dintre persoanele schimbă ritmul prin muzică.

Ada: Îmi place să deschid căi de comunicare cu oamenii și muzica mi se pare un mod foarte bun. Nu pot spune că muzica e pasiunea mea. Sunt în explorare totală acolo. Dar în momentul în care dai play sau împărtășești muzică, primești atenția celuilalt și deschizi o cale foarte bună de discuții, e un stroke de comunicare. Cred că asta ne ajută. De fiecare dată când cineva pune muzică la birou sau într-un spațiu, pare să fie o metodă pentru comunicarea în echipă.

Am zile în care nu mă trezesc extrem de motivată și atunci ascult muzică foarte activă, electronică, niște beat-uri foarte intense, care să mă pornească. Și dansez foarte mult. În fiecare dimineață e un flow de mișcare ca să se pornească tot corpul. 

Dacă ar fi să te identifici cu un personaj, fie desene animate, fie la televizor, fie filme, fie orice, dar să fie o oglindă a ta, cu cine și de ce?

Ada: Sunt o persoană a metaforelor. Eu comunic mult în metafore. Mi se pare că așa ajunge mesajul mai ușor la omul cu care comunic. Am o metaforă cu care mă identific foarte bine: o meduză. Mă identific cu o meduză pentru că mă simt o persoană transparentă, care comunică foarte ușor despre ea aproape orice și sunt deschisă la multe lucruri, de la lucruri sensibile, până la lucruri crazy. În același timp meduza poate să-ți dea voie să fii lângă ea, dar în același timp are și doza ei de aciditate, care știe să controleze lucrurile în jurul ei. Dar cel mai important este că meduza se duce și cu valul, dar știe să și „înoate”. Îmi place să las lucrurile să meargă în direcția pe care o au ele. În același timp, dacă simt nevoia să dau din tentaculele mele, să pot să ajut, să pot să înaintez în direcția valului sau poate să mă opun valului, de ce nu? Dar de cele mai multe ori sunt o meduză pentru că merg cu valul și las lucrurile să văd în direcția pe care o iau. Vorbim despre meduza cu albastru și mov în apele alea super crazy, într-un ocean, într-o lume mare în care sunt o mulțime de posibilități. 

O parte din the Crazy Mavericks Team

Dacă ar fi să schimbi ceva în lumea asta, ce ai schimba? 

Ada: Le-aș da tuturor curaj lichid. Le-aș da tuturor posibilitatea să aibă curaj să descopere, să își asume ceva crazy, să treacă peste prejudecăți, limitări, să aibă curaj să facă chestii. 

Ce înseamnă crazy pentru tine? Fiecare cuvânt pe care îl spunem își are rădăcina undeva, iar în jurul acestui cuvânt tu îmbraci multe momente și sensuri. 

Ada: Crazy înseamnă diferit și curajos. Crazy nu înseamnă impulsiv, crazy înseamnă să am curajul să fiu și să fac lucrurile într-un anumit fel pentru că așa le-am simțit și așa văd eu lucrurile acum. Curajul de a lua anumite decizii. De asta mai țip prin birou crazy, pentru că avem curajul să facem niște lucrurile pe care nu le face toată lumea, să mergem în direcții alternative.

Ai avut curajul crazy să aplici în Mavericks. Cum au fost primele zile?

Ada: Primele zile în Mavericks au fost un treasure hunt pentru că procesul nostru de onboarding e foarte interesant. Am ajuns să descopăr fiecare personaj din Mavericks mai departe de “first look”. A urmat o perioadă în care colegii mei s-au confruntat cu multe curiozități ale mele, iar layout-ul biroului din acea perioadă implica pe toată lumea. Eram omul se trezea out of nowhere zicând: “Hei, am o întrebare!”. Acest “Hei, am o întrebare!” a devenit iconic pentru mine. Iar la “hei, am o problemă!”, Răzvan îmi răspundea cu “Iar ai stricat Facebook-ul?” În glumă, bineînțeles. A fost o perioadă în care m-am agățat ca o meduză de toată lumea și aveam multe întrebări. M-a ajutat foarte mult pentru că am avut o perioadă accelerată de creștere și învățare.

De la specialist, la lider și apoi la viitor coordonator al biroului din Brașov. Cum te-ai decis să aplici ca lider al echipei într-un timp atât de scurt? Practic 1 an de zile în care ai avut un proces destul de accelerat, de la junior în domeniu la lider al unei echipe. 

Ada: În interviul de angajare m-a întrebat Dragoș ce mă văd făcând în Mavericks după o anumită perioadă de timp. Atunci am zis că mi-ar plăcea să am o echipă a mea. Începeam să prind sensul campaniilor, începeam să înțeleg ce înseamnă o strategie, mă fascinau foarte tare clienții și discuțiile cu aceștia, mai ales cum reușeam noi să aducem un aport real în business-urile lor. Doar că a început să-mi placă din ce în ce mai mult să vorbesc cu colegii. Începuseră să apară din ce în ce mai mulți colegi la birou, erau tot timpul întrebări și săream să le răspund și să-i ajut eu. Îmi plăcea foarte mult, în același timp, să mă bucur de procesul lor. Parcă era din nou procesul meu. Călătoria asta în performance media e una destul de densă și plină de provocări. Oportunitatea de a fi lângă oameni și de a-i ajuta, de a-i forma, e un privilegiu pe care l-am văzut. Am vrut să mă bucur de oportunitate la maxim. Mă umple de energie.

Parte din echipa de lideri Mavericks – Ioana (Team Leader București), Ada (Team Leader Brașov), Andra (General Manager), Răzvan (Head of Performance Media)

Care crezi că sunt calitățile și abilități tale care te ajută pe tine, Ada, să fii un bun team leader și să coordonezi echipa spre rezultate cât mai bune?

Ada: Transparența de meduză. Sunt om și îți arăt că aici e un loc în care poți să fii și tu om. Comunicarea e importantă pentru că orice poate fi rezolvat. Ești într-o echipă în care ai sprijin și un spațiu în care simți că poți crește. Poți să faci și greșeli ca să înveți să crești. Într-un mediu în care ești liniștit și te simți safe și încurajat, acolo poți să crești cel mai mult, e mediul în care dospești și poți să construiești ceva mare. 

Comunicarea, transparența, energia. Energia cred că ar fi pe primul loc. Am multă energie și dacă colegii nu au energie într-o dimineață, până la sfârșitul meetingului, vor avea. N-au descoperit-o! E acolo energia. Și organizarea e importantă pentru că reușim să ne organizăm ca echipă foarte fain. Sunt acolo unul pentru celălalt. 

Povestește-mi de un moment în care ai avut o provocare ca și echipă și cum ai soluționat-o.

Ada: Portofoliile noastre sunt destul de diverse, ne oglindesc pe noi, ca specialiști. Măcriș lucrează foarte mult pe B2B, eu lucrez foarte mult pe e-commerce. Fiecare coleg are cumva o parte mai proeminentă în portofoliul lui. Black Friday e mai predominant pentru partea de e-commerce și au fost niște ușoare dezechilibre la nivel de încărcare. Nici nu am apucat să discutăm la nivel de agenție cum putem să ne organizăm, că deja colegii din echipă, știind ce portofolii are fiecare, s-au organizat singuri la întâlnirile de dimineață. Cine a avut mai puține conturi, a mai preluat și a mai ajutat pe cei care aveau prea multe. Există deschidere, iar valoarea îmi pasă se vede foarte fain în echipă. Acesta a fost un moment foarte dificil, Black Friday.

Fosta echipă a Adei împreună cu care a trecut prin Black Friday 2022 – Mihai Măcriș, Gabriela Dumitrașcu, Mihai Ciurea, Alexa Badea

„Performance-ul este mai mult decât o campanie, performance-ul este despre a înțelege clientul, despre a înțelege utilizatorul final.”

Ada

Noi, în Mavericks, avem mulți clienți care sunt pe vibe-ul nostru. Povestește-mi despre un client de suflet cu care ai o poveste faină și merge în continuare bine.

Ada: Portofoliul meu este un portofoliu crazy și care mă reprezintă în proporție de 95%. S-a construit și l-am construit, iar clientul care a fost cea mai mare surpriză și a avut intensitatea cea mai mare este contul Funride, primul meu cont pe care l-am preluat când am ajuns în agenție și primul cont pe care am făcut prima campanie singură. Este contul cu care am crescut și am ajuns să înțeleg că performance-ul este mai mult decât o campanie, este despre a înțelege clientul și utilizatorul final. E foarte important să comunici și să descoperi ce e în spate ca să poți face campanii relevante.

Funride este un cont de suflet pentru că ownerii sunt tot din Transilvania și-am legat și prietenii. Se întâmplă lucruri frumoase în continuare pe acest cont. Este proiectul pe care vedem real că putem ajuta. 

Dar despre F64 ce-mi poți spune? Este un cont care are legătură cu pasiunea ta pe fotografie.

Ada: F64 a fost cel mai neașteptat client. Am aflat întâmplător că facem parte din pitch-ul pentru cont. Dragoș știa că eu sunt foarte pasionată, dar eram încă novice și mai aveam destul de multe de descoperit. Dragoș are încredere în oameni și construiește specialiști și caractere. A luat o decizie foarte bold la momentul respectiv și a spus: “Tu vii cu mine la pitch! Haide că strategia o facem împreună și tu prezinți doar o parte.” 

Am mai prezentat proiecte la facultate, pitch-uri pentru un concurs de downhill, dar nu pitch-uri așa de mari. “It’s business, Dragoș, dacă nu se întâmplă?!”. “Pasiune, Alexandra! Lucrurile se fac cu pasiune, tu ești pasionată de fotografie, e important.” a zis Dragoș. Când am ajuns în sediul de la F64, sufletul meu era cu totul copleșit de faptul că sunt acolo. Eram foarte happy, dar aveam multe emoții. Țin minte că la primele fraze mi-a tremurat vocea, dar după aceea, turuiam și nu mă mai oprea nimeni. Aveam o sete mare de a vorbi despre fotografie. Nu mai era doar performance, era despre cum noi înțelegem atât de bine produsul, încât putem să ajutăm mult mai mult decât ar putea să o facă orice specialist. Răspunsul a venit destul de repede și e contul cu care am construit și am trecut printr-o pandemie în care piața de fotografie a căzut destul de mult, am trecut prin schimbări de site și schimbări de strategii. Se întâmplă foarte multe lucruri și călătoria cu F64 e una intensă și e tare frumoasă. Mi-a făcut-o!

Acum, după 2 ani în Mavericks și atâtea experiențe, te muți la Brașov și deschizi acolo un biroul fix pe filmul și feeling-ul tău. Cum te simți? 

Ada: Sunt plină de entuziasm! E etapa pe care mi-o doresc și despre care discut cu Dragoș de mai bine de 1 an. Vorbeam foarte deschis despre planuri de viitor și faptul că peste atâția ani mi-aș dori să construiesc o agenție la Brașov, să cresc o comunitate. Dragoș n-a spus nimic atunci, dar avea deja sămânța lui în această direcție. Eu, cum nu am secrete, i-am povestit ce mi-ar plăcea să fac.

Iată că am ajuns și la discuția aceasta serios și acum se întâmplă Mavericks la Brașov. E mult entuziasm cumulat, atâta dorință! Abia aștept! Avem atât de multe planuri. Noi avem loc în Brașov pentru că Mavericks facem lucrurile diferit. 

Ada, arhivă personală

„Brașov, be prepared! Vei avea campanii cum n-ai văzut niciodată.”

Ada

Cum facem noi lucrurile diferit?

Ada: Pentru că ne pasă și pentru că nu doar implementăm și raportăm, noi înțelegem, ne implicăm, căutăm soluții diferite, zona de raportare este orientată spre client, vrem să vedem că se întâmplă, vrem să vedem că aducem un aport real acelui business. 

Povestea ta e cu foarte mult suflet, iar invitația mea este să le pui și tu o întrebare cititorilor tăi. 

Ada: Dacă ai primi mâine o doză de curaj lichid, ce ai face eu ea?