Săptămânile trecute au adus un nou stil de viață pentru mulți dintre noi. Lucrăm de acasă, mâncăm multe snacksuri și încercăm să nu ne pierdem productivitatea, and this is so damn hard.
Eu una sunt o persoana care își petrecea undeva la 3h pe zi acasă, și acelea înainte de culcare, îmi place să lucrez în echipă și să mai glumesc din când în când cu colega din dreapta mea. Acum că suntem #wfh pe o perioadă nedeterminată a trebuit să învăț cum să-mi manageriez timpul mai bine și cum să îmi mențin productivitatea de una singură, când poate ceilalți membri ai familiei sunt în living room și se uită pe Netflix, așa că după câteva teste am ajuns la următoarele concluzii:
1. Nu sta în pijamale și nu lucra din pat
Știu că patul este cel mai confortabil loc din camera ta, iar pijamalele te fac să te simți mai relaxat, dar asta nu înseamnă că sunt și cele mai bune metode de a-ți petrece o zi de muncă (din păcate ☹️). Nu zic să-ți pui nici cele mai bune haine pe tine, ci haine comfy care să te scoată din moodul de “I’m ready to sleep”. Vinerea trecută am avut un meeting cu un client, așa că mi-am pus o rochiță pe mine și parcă altfel a mers treaba toată ziua, știind că este o zi normală de muncă și am exact același mood, biroul era mai mic, în rest aceeași atmosferă ca la sediul nostru de pe Bălcescu 26.
2. Nu lăsa peste o oră ce poți face acum
Este bine ca atunci când lucrezi de acasă să ai un plan bine structurat al task-urilor, contează să îți treci în Google Calendar sau în orice alt tool de organizare a zilei. Asta te ajută să ții evidența lucrurilor pe care le-ai făcut și pe care le ai de planificat pentru următoarele zile.
3. Începe ziua la o cafeluță cu colegii
În Mavericks, prima interacțiune de dimineață este cu colegii într-un hangout call în care discutăm despre ce am făcut cu o zi în urmă, planurile pe care le avem în ziua tocmai începută sau clasica întrebare “voi ce mâncați astăzi?”. Este important să păstrăm legătura cu colegii noștri, chiar dacă nu sunt la biroul de lângă noi atunci când lucrăm, ne ținem updated pe situațiile clienților noștri, învățăm din greșelile făcute, dar și din strategiile de pe conturi.
De ce nu îți suni acum colegii ca să stați la un cico?
4. Încearcă să ai un playlist pentru o nouă zi de muncă
Știu că îi duci lipsa colegului care punea muzică de la prima oră a dimineții până ce se termina programul, dar acum că ești pe cont propriu YouTube îi poate lua locul acelui coleg. Eu una am vreo două playlisturi pe care le ascult, unul cu muzică antrenantă atunci când am nevoie de un boost de energie, iar unul cu muzică mai liniștită, atunci când am nevoie de un moment de concentrare.
5. Ia o pauză de 10 minute după ce ai lucrat timp de o oră la un task
Această regulă este valabilă și la birou, dar poate acasă simțim să facem acest lucru mai des. Cum poate nu avem un scaun confortabil sau poate biroul nu este la fel de înalt ca cel pe care îl ai în mod obișnuit la atunci când lucrezi, este important să faci puțină mișcare pentru a te ține departe de durerile de spate sau pentru a-ți destresa puțin mintea. Ieși pe balcon sau în curte, dar nu te muta de pe scaunul pe care lucrezi pe canapea, ideea este să pui sângele în mișcare.
6. Încearcă să ai o oră de deep work pe zi
Este important ca pe perioada în care stăm acasă să nu ne pierdem concentrarea și să putem lucra cât mai eficient. Încearcă ca o oră pe zi să o petreci concentrat pe un task mai complex fără să îți verifici telefonul (îl poți pune în sertar timp de o oră), fără să ai Facebook-ul deschis sau orice altă fereastră în afară de cea în care realizezi task-ul. Only you and ză task.
Cam acestea au fost tips & tricks-urile pe care le am pentru un workflow și o organizare cât mai simplă atunci când lucrezi de acasă. Ca un bonus vă las și părerile a câtorva prieteni de pe Instagram care au răspuns la întrebarea “Cum îți păstrezi productivitatea în autoizolare?”.
Stay safe y’all!