“Marketingul este pasiune. Cel mai mult îmi place momentul în care văd rezultatele și vorbesc cu clientul despre asta și ne bucurăm împreună.”

Dacă ai suficient de multă încredere și răbdare, planetele se vor alinia la momentul potrivit și vei găsi echipa împreună cu care să poți evolua pe măsura așteptărilor tale. Iar cu 1% noroc și 99% muncă vei ajunge să iubești ceea ce faci și să spui că munca e o pasiune. Ioana ne-a spus că marketingul e pasiunea ei. Am povestit despre motivații, muncă și lifestyle cu Ioana Rezmeriță, Performance Media Specialist în Mavericks. 

Stay inspired!

Who’s Ioana?

Tipologia colegei ambițioase care face din “a cunoaște” un scop în sine, Ioana este colega mereu pregătită să îți ofere o soluție la o situație fie în calitate de performance specialist, fie în calitate de prietenă și colegă. 

Ioana: Sunt o persoană pasionată de marketing și mi-am dat seama că nu vreau să fac științe politice vreodată, motiv pentru care m-am reorientat. La început îmi doream ceva mai creativ. După ce am lucrat pe social media mi-am dat seama că partea creativă nu e chiar punctul meu forte și că pe partea tehnică eram mai ok, adică SEO, căci asta am făcut înainte. 

Când am venit în Mavericks mi-am dat seama că asta e ce vreau să fac: performance media. Nu îmi doresc să fac ceva forțat sau pentru că trebuie să am bani. Vreau să lucrez în fiecare zi cu pasiune pentru că îmi place ceea ce fac.

Ioana, arhiva personală
Ioana, arhiva personală

Pe plan personal, Ioana e prietenă, e soră, e fiică, e o persoană căreia îi place să-și petreacă timpul cu prietenii, îi place să asculte și să-i ajute de fiecare dată când au nevoie și îi place să iasă, să călătorească, să-și petreacă timpul văzând cât mai multe lucruri și încercând cât mai multe feluri de mâncare pentru că am o pasiune pentru a mânca. O persoană căreia îi place să doarmă mult, în timpul liber, pe lângă a călători. 

Despre pasiuni

Pasiunile Ioanei sunt molipsitoare și credeți-mă, e genul de discuție la o cafea cu o prietenă pe care ai vrea să o asculți și de unde ai avea ce să înveți.

Ioana: Pe primul loc ar fi marketingul. Pe al doilea loc ar fi partea de fashion despre cum să-ți alcătuiești ținuta și cum să te îmbraci. Ar mai fi călătoritul și apoi cititul. De cele mai multe ori seara nu mă simt odihnită și nu prea am răbdare să citesc, așa că prefer să vorbesc la telefon cu prieteni sau să ies, să fac ceva ce nu mă mai solicită intelectual foarte mult. Citesc în weekend mult sau în zilele în care sunt mai liniștită la muncă.

Viața personală și cea profesională sunt interconectate și au o influență una asupra celeilalte. Ce înseamnă work-life balance?

Ioana: Să fiu mai mulțumită de lucrurile pe care le am și pe care le fac în viața personală pentru că în momentul acesta jobul și rezultatele de la job sunt ceea ce mă motivează overall, nu neaparat doar profesional. Pe plan personal mă ajută să mă simt eu mai bine când văd rezultate bune, când am meetinguri cu clienții și când lucrurile se întâmplă așa cum ar trebui și cum am discutat. 

Ioana, arhivă personală
Ioana, arhivă personală

“Marketingul este pasiune”. Se întâmplă foarte rar să aud, mai ales în acest domeniu, aceste cuvinte împreună. Deobicei oamenii răspund cu alte chestii, extra domenii profesionale. Cum ai ajuns la concluzia asta?

Ioana: Am ajuns la concluzia asta din facultate când partea de comunicare, tot ce însemna PR, nu era ce îmi doream să fac, dar am avut și câteva cursuri mai specifice pe marketing și branding. Atunci mi-am dat seama ce-mi place și că îmi doresc să fac în fiecare zi ceva ce mă pasionează pentru a putea fi mai implicată. Pentru că altfel fac lucrurile destul de mecanic și nu reușesc să mă implic 100% în ceea ce fac. 

Din facultate am început să citesc despre marketing și branding și să merg la cursuri. La toate joburile pe care le-am avut înainte nu căutam partea de comunicare sau partea de creație, eram mai îndreptată spre ceea ce înseamnă tehnic în partea de marketing. Atunci mi-am dat seama că vreau să învăț mai multe, așa că am tot citit legat de această ramură a marketingului. La toate conferințele merg cu drag, nu pentru că trebuie să fiu acolo sau pentru că e ceva impus. Cred că e lucrul care mă motivează și mă face să-mi doresc să știu cât mai mult și despre care pot să vorbesc cu pasiune pentru că o fac în fiecare zi cu pasiune. 

Dacă ești omul potrivit la momentul potrivit, unele experiențe sunt revelatoare și îți pot schimba viața. Ioana a participat la Google Digital Bootcamp și de aici începe..

Ioana: Momentul revelator a fost când am participat la Google Digital Bootcamp timp de 5 zile și mi-a plăcut super mult. Dragoș Smeu a fost și el trainer. Mi-am dat seama că vreau să fac performance media în perioada următoare. Deși nu eram de foarte mult timp la jobul de atunci, am zis că trebuie să fac o schimbare pentru că nu-mi placea ceea ce făceam. A fost, practic, experiența care mi-a deschis ușa spre partea asta de performance și implicit de marketing digital. Iar dacă în momentul respectiv aveam impresia că știu destule lucruri în digital marketing, la Google Digital Bootcamp mi-am dat seama că nu-i așa și că mai sunt o mulțime de lucruri pe care voiam să le învăț, motiv pentru care am venit aici, în Mavericks. 

Ioana x Mavericks

Mavericks x Ioana, care este povestea ta în agenție?

Ioana: Prezentarea lui Dragoș a fost cea care mi-a plăcut cel mai mult. Am văzut anunțul. Căutau pe cineva în perioada respectivă. Am primit un test despre care nu știam mare lucru. Habar n-aveam cum să rezolv și l-am făcut pe intuiție. Când m-au chemat la interviu nu-mi venea să cred. Interviul era și cu ceva matematică de care eu nu mai făcusem de mulți ani și n-aveam ce să răspund acolo.

Aparent, printr-o minune, am făcut 2 din 3 și am venit în Mavericks unde am descoperit un colectiv minunat. Eu mă gândeam că nu pot să mai găsesc colectiv ca la jobul anterior și mi-am dat seama că se poate de 1000 de ori mai bine, că oamenii sunt dispuși să te ajute constant, că dacă ai o întrebare, cu siguranță vei primi un răspuns și că ei sunt la fel de interesați de dezvoltarea ta, cum ești și tu. Ceea ce a fost super bine pentru mine. 

Ce-ți place cel mai mult la ceea ce faci?

Ioana: Partea de raportare. În momentul în care văd rezultatele și vorbesc cu clientul despre asta și ne bucurăm împreună. Practic, suntem o echipă și lucrăm împreună pe aceeași baricadă. Uneori e dificil să-i faci să înțeleagă că nu suntem în opoziție, că noi ne dorim să-i ajutăm și că trebuie să lucrăm spre același obiectiv. Nu suntem în competiție unii cu alții. 

Ioana, partea stângă și parte din echipa Mavericks.
Ioana, partea stângă și parte din echipa Mavericks.

Cum este experiența de a lucra cu clienții?

Ioana: Provocatoare pentru că sunt tot felul de personalități și trebuie să îți dai seama cum să vorbești și ce îi interesează din KPIii respectivi pe fiecare în parte. Dar overall am ajuns să leg relații foarte ok cu mulți dintre clienții mei. Partea bună e că reușești să cunoști mulți oameni care sunt specialiști în ceea ce fac, de la care ai ce învăța și chiar înțeleg, cunosc domeniul. Învățăm unii de la alții în cazul acesta. E de super ajutor să vezi că sunt oameni la fel de pasionați ca tine legat de ceea ce fac, care se implică și astfel facem o echipă super bună. 

Care sunt calitățile tale care te ajută la muncă?

Ioana: Faptul că sunt foarte implicată, că sunt destul de perfecționistă în ceea ce fac, motiv pentru care încerc de fiecare dată să fac să iasă bine, dar se transformă într-un defect, la un moment dat. Îmi place să învăț constant și asta mă ajută să îmi vină idei și să știu ceea ce trebuie să fac fără să-l mai întreb de fiecare dată pe Răzvan sau să cer ajutor. Comunic destul de mult cu clienții, îi ascult și încerc să înțeleg ceea ce vor de fapt. Cred că astea ar fi. 

All about the team

Care este o amintire plăcută cu echipa Mavericks?

Ioana: Primul Crăciun. Sunt în Mavericks din decembrie 2019. M-am angajat în decembrie, venea Crăciunul și toată lumea deja își trăsese bilețele pentru Secret Santa. Era trist căci mă gândeam că eu nu fac cadou nimănui.

Dar a fost minunat pentru că toată lumea era așa de fericită, simțeai că ești parte din echipă, nu de parcă ai venit acum o săptămână și cine ești tu de ai venit aici?! Toată lumea a fost super drăguță, am primit toți cadouri, inclusiv eu care nu trăsesem bilețel că abia venisem.

După, am fost în oraș și toată lumea vorbea cu tine, nu te simțeai outsider în niciun fel. Mi-am dat seama că ăsta chiar e locul meu. De multe ori am simțit că nu e locul meu, într-o mulțime de situații, dar în Mavericks oamenii sunt super calzi și primitori și te fac să te integrezi destul de ușor. Am împodobit bradul atunci. A fost super frumos! 

Cum era Mavericks înainte de pandemie versus cum e acum?

Ioana: Era la fel de unit. Pe mine pandemia m-a ajutat să mă integrez mai bine. Șocant! Aveam impresia că dacă spun o prostie, mă aude cineva și râde de mine. Am frica de penibil.

Mavericks înainte de pandemie era la fel de unit, a rămas în continuare unit și s-au făcut toate procedurile necesare astfel încât nimeni să nu simtă că e lăsat pe dinafară, nimeni să nu simtă că nu poate primi ajutorul de care are nevoie. Practic Mavericks nu s-a schimbat foarte mult. Dragoș a avut mare grijă să rămână colectivul unit în continuare, să mai avem activități în care ne vedem și să ne putem cunoaște mai bine astfel încât să putem lucra unii cu alții și să nu fie totul foarte formal. Ceea ce am super apreciat a fost grija față de angajați, față de noi. Sunt o mulțime de lucruri care au fost înțelese și cu care am fost ajutată și mi se pare că rar întâlnești atât de multă empatie la locul de muncă. 

Despre motivații

Care e cel mai mare vis al tău?

Ioana: O lună în care să pot să călătoresc în mai multe locuri în care mi-am propus. Vreau să văd Marele Canion în viața asta. Îmi doresc să vizitez America, să-mi iau o lună în care să fac turul tuturor obiectivelor pe care mi le-am propus. 

Cum definești fericirea?

Ioana: Prin liniște. Cel mai des o definesc prin liniște și prin lucruri bine făcute, care să te mulțumească și să-ți dea o satisfacție legat de ceea ce faci. Dar overall e liniște. Fericirea e timp petrecut cu cei dragi, sunt călătoriile, cărțile bune și cafeaua bună. Toate astea ar fi. 

Arhivă personală, photo shooting printre cărți și pasiunea pentru citit.
Arhivă personală, photo shooting printre cărți și pasiunea pentru citit.

Citești multe cărți de marketing. Ai un top?

Ioana: “Principiile persuasiunii” de Robert Cialdini mi s-a părut o carte bună care pe mine m-a ajutat. 

“Thanks for the feedback” de Douglas Stone și Sheila Heen m-a ajutat super mult, am citit-o recent și este despre cum să percepi feedback-ul negativ și cum să-l transformi în ceva pozitiv pentru tine, cum să evoluezi pe baza feedback-ului.

O carte super lejeră de citit, care mi-a plăcut super mult, din marketing e “Creatorii de hituri” de Derek Thompson.

Sunt cărți despre care am discutat cu prieteni sau al auzit la speakerii de la conferințe și care mi-au stârnit curiozitatea. Am vrut să aflu mai mult legat de ele ca să pot să-mi fac eu o părere, subiectivă, dar să nu fie bazată pe ceva ce am auzit, ci pe ceva ce am făcut eu direct și am văzut. 

Dacă ar fi să lași cititorii cu o întrebare, ce întrebare le-ai pune?

Ioana: Ce te pasionează și ce crezi că ai face cu bucurie în fiecare zi?

That’s all, folks!

Keep on performing.

Articol by Theo