Mixul de marketing online este foarte important. Ce înseamnă acest mix, totuși? O statistică la nivel european spune că pentru ca un utilizator să facă o primă achiziție este nevoie de 13 touchpoint-uri cu site-uri, adică 13 puncte diferite în care utilizatorul să se intersecteze cu brandul.

Google și Facebook acoperă o mare parte din aceste touchpoint-uri prin numărul mare de tipuri de campanii: search, display, video sau shopping în Google. Campanii în Facebook, Instagram sau Messenger pentru Facebook Ads. Cu aceste 2 platforme poți ajunge la peste 90% din utilizatorii de internet din România, dar recomandăm să încercați și anumite platforme alternative prin care să ajungeți la aceiași utilizatori. Tik Tok, LinkedIn, Pinterest, Reddit sau chiar Snapchat sau Twitter pot fi niște variante pentru a transmite mesajul către publicul vostru țintă.

Tik-Tok

Tik Tok a devenit deja a treia rețea de socializare după Youtube și Facebook. Are în acest moment peste 6 milioane de conturi și este în continuă creștere, așa că prezența aici începe să devină foarte importantă. Dacă la început segmentul de public de aici era unul foarte tânăr, acum publicul este destul de variat, inclusiv cu utilizatori +30 ani. Țineți cont că în această rețea de socializare interacțiunea și dinamica sunt foarte importante. Încercați să creați conținut adaptat pentru această platformă, nu doar să adaptați key visual-ul și video-ul principal al campaniei pentru această platformă. 

LinkedIn

LinkedIn are în România peste 3.2M de conturi și este cea mai importantă rețea de socializare pentru comunicarea în zona de B2B. Aici recomandăm campanii în care să promovezi pagina și să te poziționezi drept punct de referință în domeniul tău de activitate prin oferirea de know how, expertiză, informații despre trenduri din piață, toate acestea urmând a fi promovate prin campanii media.

Waze Ads

Waze Ads este o rețea foarte bună pentru promovarea business-urilor locale, dar și a lanțurilor de magazine sau restaurante. Recomandăm aici ca toate campaniile să aibă în vedere faptul că userii sunt deja în mașină și să se pună foarte mult accent pe mobilitate și beneficii de timp pentru utilizatori.

Pinterest Ads

Pinterest este o rețea de socializare de DIY așa că aici ar merge promovate o selecție de produse din care să poți face tu ceva sau chiar produse craft. De asemenea este un loc pentru inspirație și ar trebui ca bannerele noastre să aibă inspirația ca punct central al mesajului.

Reddit Ads

Reddit este rețeaua de socializare în care publicul este poate cel mai greu de convins. Nu încerca să le vinzi ceva, ci mai degrabă răspunde la întrebarea ‘what’s in it for me’. Multe trenduri au plecat de aici așa că încearcă să vii cu un mesaj către trend setteri. 

Twitter Ads

Twitter este o rețea cu doar 750k utilizatori în România. Totuși ajungi aici la un public premium în zona de comunicare / jurnalism / influencers. Așa că poate fi un loc pentru SaaS sau chiar B2B. Ține cont totuși de faptul că reach-ul este foarte limitat pe .ro

Snapchat Ads

Snapchat este o rețea de socializare cu peste 1.1 milioane de conturi și din acestea +100K au peste 30 de ani. Asta înseamnă că e locul de promovat produsele pentru tineri, iar tone of voice-ul ar trebui să fie unul foarte relaxat, pe bune, gen. Ca pentru Gen Z.

Bing Ads

Ar mai fi și Bing Ads care poate fi un loc de unde să aduci un surplus de trafic. Din ce vedem acum în Google Analytics, Bing aduce undeva între 2 și 4% din traficul de pe un site. Este puțin, dar e un loc în care costurile pe click sunt încă mici și poți obține o brumă de conversii suplimentare.

Sunt multe locuri în care te poți intersecta cu publicul tău țintă. Este suficient spațiu de explorare, de joacă, doar că avem și o ultimă recomandare: adaptați mesajele și comunicarea la acea rețea socializare, în funcție de ce anume se comunică acolo, dar și motivul pentru userii sunt prezenți în acea rețea de socializare. Altfel rămâne doar o campanie media, niște bannereală și atât.