Conform lui Zubair Jandali, vice president of brand partnerships al Reddit, există peste 130.000 de comunități active bazate pe topicuri specifice pe platforma pe care o manageriază el.
Tot el spune că dacă pe Facebook este vorba despre oameni pe care îi cunoști, dar nu te interesează ce spun, pe Reddit o să te întâlnești cu oameni pe care nu îi cunoști, dar care îți povestesc despre lucruri ce te interesează.
Long story short, dacă nu v-ați dat seama, astăzi sunteți pe scaune și pornim către o călătorie spre Reddit Ads. Am vrut să realizez o introducere bruscă, dar care sper să vă facă curioși pentru viitor.
De ce Reddit?
Ei bine, așa cum am spus și mai sus, pe Reddit avem ocazia să comunicăm către oameni de care știm deja că sunt interesați de subiectele de care este interesat și business-ul nostru. Un alt motiv interesant (specific brandurilor ce vor să aibă și acțiuni mai riscante), ar fi să intre în contact cu o comunitate nouă și să vadă modul în care este privit brand-ul lor în această zonă a internetului.
Cum vedem noi lucrurile în prezent, Reddit este un loc de brand awareness excelent unde atingem publicuri reci cu interese foarte apropiate de cele ale brandului pe care îl promovăm.
Primul contact cu Reddit Ads este destul de simplu. După realizarea contului, o să ne întâlnim cu un dashboard ce îți dă imediat de înțeles că platforma este la început. Avem de ales între patru obiective, de brand Awareness și Reach, Traffic, Conversions sau Video Views. Metricii cu care ne putem întâlni momentan în platforma celor de la Reddit sunt impressions, clicks, spend, eCPM, CTR și CPC.
Am ajuns la pasul 2, de selectare a audienței și a bugetului.
Putem alege audiența la nivel de locație, interese și putem targeta subreddit-uri specifice. La nivel de buget putem alege să fie zilnic sau dinamic (pe o perioadă stabilită de noi). Spre exemplu, dacă avem un business cu boardgame-uri putem alege o multitudine de subreddit-uri, de la seriale (dacă avem boardgame-uri tematice precum cele cu Game of Thrones), books sau games.
În prezent, singura posibilitate de bidding este per 1000 de impresii, unde minimul este de 0.50$.
Pasul 3 este cel de selectare a tipului de ad pe care îl vom utiliza în campanii. Reddit Ads permite în prezent trei opțiuni la nivel de ad-uri.
Tipul de afișare A presupune folosirea unui banner de tip 1200×628. În cazul acesta, banner-ul va fi principalul support, având posibilitatea adăugării unui headline de maxim 300 de caracter, unui link (unde noi recomandăm utilizarea utm-urilor) și a unui display URL. Aveți de ales și din cele 13 CTA-uri disponibile.
Tipul de afișare B este să folosim un text post. Un ad de tip text ne permite utilizarea acelui headline de 300 de caractere, precum și o descriere de până la 40.000 de caractere, unde putem introduce mai multe link-uri. De-asemenea, pentru acest tip de Ad ar fi ideal și utilizarea unui thumbnail de tipul 400×300.
Tipul de afișare C este să folosim un video de până la 15 minute în format MP4 sau MOV, împreună cu un destination URL și un display URL.
Acum pentru că am trecut prin toată această prezentare, haideți să vedem ce am făcut noi.
Am realizat o campanie ce a început pe 21 noiembrie și a funcționat până pe 19 decembrie. Am folosit opțiunea de promovarea de tip A, cu un banner de forma 1200×628.
Targetarea utilizată de noi a fost una destul de basic, am selectat România, și ne-am afișat pe subreddit-urile de socialmedia, marketing și ppc, cu un buget de 5 dolari pe zi și un bid per mia de impresii de 2 dolari.
În toată perioada menționată am adunat 28.3k de impresii cu o investiție totală de 41.78$.
Între timp, Reddit Ads a adăugat soluția de bid de tip CPC, dar asta o să urmeze în alt test cu altă ocazie, iar în 2019, același VP prezent la începutul articolului a anunțat că focusul lor va fi din ce în ce mai mult în partea de performance media.
Pentru cine e potrivit Reddit Ads?
Pentru un business altfel, pentru un business pentru geeks, hipsteri, cei pasionați de tehnologie sau early adapters, pentru cei ce au un brand cu personalitate ce nu are frica de a intra într-un loc cu tot felul de comunități pretențioase. Dacă tu crezi că business-ul tău intră în categoriile de mai sus, atunci sigur se va găsi loc pentru el și pe Reddit.