Să comunic în anunț prețul produselor mele? Când să îl comunic? Este o dilemă pe care foarte multe magazine online o au atunci când vine vorba de strategia de promovare în motorul de căutare sau pe facebook pentru categoriile lor de produse.
Imaginează-ți că magazinul tău online vinde ouă. Doar ouă. Cum sunt ouăle? Se clasifică de la 0 (ecologice) la 3 (crescute în baterie, fără lumină naturală), cu coajă albă sau maro, mărimea S sau L. Ouă pe care toată lumea le vinde, care nu se pot diferenția cu nimic în afară de codul care arată cum au fost produse, culoarea și dimensiunea. Categoric aici singurul diferențiator ar fi prețul, nu? Crezi că dacă voi cumpăra astăzi ouă la cel mai bun preț de la tine săptămâna viitoare, când poate nu vei mai avea același preț, aceeași ofertă, voi cumpăra tot de la tine?
Mergi într-un hypermarket și uită-te la raionul de ouă. Ai spune că ar trebui să fie cel mai anost raion. Și totuși, vei vedea acolo ‘ouă nobile’, ‘ouă bine crescute’, ‘ouă de la găini fericite’, ‘ouă de la bunica’ și multe alte denumiri. Nu comunică nimeni prețul, nu comunică nimeni faptul că eu am cele mai ieftine ouă. Toți producătorii încearcă să se diferențieze în comunicare prin altceva în afară de preț și să fie memorabili astfel încât data viitoare când mergi în hypermarket să știi ce fel de ouă vrei să alegi.
Înainte de a vorbi strict despre rezultate atunci când vine vorba de anunțuri cu sau fără preț în anunțuri ar trebui să vorbim despre diferențiatorul preț în comunicare.
Prețul nu trebuie să fie locomotiva comunicării tale în relația cu clienții și potențialii clienți. Nu trebuie să vinzi doar produsele la care ai prețul cel mai bun, nu trebuie să comunici peste tot prețul. Clienții care sunt sensibili la preț nu sunt și clienți fideli; sunt acei clienți care rămân fideli prețului și nu brandului; atunci când un alt competitor va avea un preț mai bun va migra fără nicio remușcare către el.
Prețul trebuie folosit ca un filtru de comunicare nu ca un diferențiator. El trebuie comunicat doar în strategiile de conversie (în campaniile unde targetezi utilizatorii în etapa finală, cea de achiziție) și doar pe produsele pe care și competiția le are.
Hai să vedem și o analiză pe rezultate. Și când vorbim de rezultate, ce KPIs urmărim când vine vorba de anunțuri? Doi indicatori: rata de click (CTR) și rata de conversie (conversie = îndeplinirea obiectivului dorit pe site). Pentru acest exemplu am analizat redgoblin.ro și mai exact 3 grupuri de cuvinte cheie în care promovam alternativ 2 anunțuri: unul cu preț și altul în care puneam mai mult accent pe joc.
Analiza ratei de click
În toate cele 3 grupuri de cuvinte anunțul în care puneam accent mai mare pe joc a avut o rată de click mai bună și prin urmare mai multe click-uri către site. De la o diferență de 0.5% până la o diferență de peste 4% în cazul jocului Pandemic.
Bun. Avantaj CTR până acum.
Analiza ratei de conversie
Aici lucrurile se schimbă destul de mult. Dacă vorbim de conversie (în acest caz conversia fiind finalizarea de comandă), anunțurile în care am comunicat prețul au avut o rată de conversie dublă (în cazul Cards against humanity și Ticket to ride) și chiar triplă în cazul Pandemic.
Avantaj clar, preț.
Așadar, în acest caz prețul a ajutat. De menționat că este aplicat într-o strategie în care utilizatorul se află în etapa finală, cea de achiziție, și comunicarea prețului în anunțuri filtrează audiența și construiește mindset-ul și nivelul de așteptări ale userului cu privire la ceea ce va găsi mai apoi pe site. Mai jos sunt și câteva recomandări cu privire la când și cum ar trebui să comunici prețul.
Când ar trebui să comunici prețul?
- Atunci când te afișezi în etapa finală de achiziție (search specific pe produs, retargeting dinamic, etc.)
- Când promovezi un produs identic cu al concurenței și aici decizia poate fi luată în funcție de preț (ex: laptop, cărți, etc.)
- Pe căutări de sales unde competiția nu comunică prețul
- Pe un produs la care ai cel mai bun preț din piață
Când NU ar trebui să comunici prețul?
- Când promovezi un produs nou (o nouă categorie de produse, un produs nou intrat pe piață (un nou joc, o carte nouă), o exclusivitate)
- Când ai un produs diferit de concurență (ex: haine, modele diferite de încălțăminte sport, etc.)
- Când prețul nu te avantajează în relație cu ceilalți advertiseri (dacă diferența de preț este foarte mare atunci poate ar trebui să nu te afișezi pe respectiva categorie de produse și să te axezi pe alte categorii unde ești competitiv)