Despre F64.ro

Cu o experiență de peste 20 de ani pe piață, F64 este unul dintre cei mai importanți jucători de furnizori foto, video și audio de pe piața din România, atât B2C, cât și B2B. Pe lângă magazinul online, F64 are un showroom important în București, unde clienții pot vedea și testa produsele, dar primesc și consultanță din partea echipei de experți F64.

Context

Campaniile de Shopping Ads au devenit o parte importantă din mixul de performance media, chiar în top 3 strategii atât la nivel de trafic, cât și revenue. De aceea optimizarea mixului de campanii de Shopping din Google Ads este foarte important astfel încât să obținem un revenue mai mare.

Obiectivul case study-ului

Creșterea revenue-ului campaniilor de Shopping Ads cu minim 50% year over year.

Strategia abordată

Tabelul de mai jos și cifrele reprezintă rata medie de conversie a website-ului F64 și a rata primelor 3 campanii de Shopping Ads. De aici am plecat în analiză și deciziile privind performanța campaniilor.

Pasul 1: redistribuirea bugetelor între campanii

Primul pas a fost să redistribuim bugetul între campanii. Existau anumite campanii care performau mai bine decât altele și totuși bugetul nu era optimizat din acest punct de vedere. În urma discuțiilor cu echipa de marketing internă a F64, am decis distribuirea bugetului către campaniile cu eficiența cea mai mare și cu revenue mai mare.

Pasul 2: optimizarea campaniilor de Shopping Ads

Pentru că majoritatea bugetului de Search era îndreptat către campaniile de Shopping, atunci și focusul nostru a fost îndreptat tot către campaniile de Shopping. Aici am luat decizii de optimizare cum ar fi:

– împărțirea pe campanii distincte, în funcție de fiecare brand

– împărțirea fiecărei campanii pe grupuri de produse

– analizarea volumului de trafic adus de top produse urmând ca mai apoi să luăm decizia de păstrare sau eliminare manuală din feed-ul de promovare.

Pasul 3: dezvoltarea pe direcții noi de promovare

Pentru că am și împărțit campaniile de Shopping pe branduri, am putut vedea cum funcționează anumite branduri și am putut redistribui buget suplimentar în cazul anumitor campanii care au funcționat foarte bine. În modul acesta am putut explora și plaje noi de căutări și branduri care ne-au permis să vedem din timp oportunitățile.

Pasul 4: afișarea campaniilor în funcție de ROI

Având un sistem de licitație de tip smart bidding, cu Target ROAS controlezi afișarea campaniilor în funcție de ROI-ul pe care îl poate aduce campania. În cazul magazinelor online, în special în cazul f64.ro, fiecare brand are o marjă de profit diferită și astfel, un target ROAS diferit de la brand la brand. Am setat campaniile în funcție de ROAS-ul pe care îl aveam pe fiecare brand în parte, iar astfel am reușit să controlăm foarte bine ROI-ul pe care îl aducem din campaniile de Shopping.

Rezultatele strategiei

Am reușit să creștem revenue-ul total cu peste 200% year over year. Ne-am concentrat mai mult pe calitatea utilizatorilor și targetarea cu produsele cele mai potrivite și nu neapărat pe un cost pe click mai mic, fapt ce ne-a permis să aducem rezultate exponențial mai bune. 

Grafice și rezultate din Google Analitycs pentru contul F64

Planuri de viitor

Campaniile de Shopping sunt un pilon esențial în strategia oricărui magazin online din România. Pe lângă optimizarea lor din punct de vedere buget, împărțirea în funcție de categorii sau branduri și verificarea constantă a produselor căutate, recomandăm și începerea unor campanii de Performance Max astfel încât să testăm printre primii noile soluții oferite de Google și să putem profita de costurile reduse pentru pionierat în folosirea unei strategii.

Takeaways

  1. Analizează campaniile în funcție de eficiență și mai apoi raportate la buget. 
  2. Construiește campanii de shopping în care să poți urmări mai clar centrul de cost. Recomandăm campanii pe categorii sau branduri comercializate.
  3. Nu analiza doar costul pe click al campaniilor, ci mai degrabă ROAS-ul campaniilor.

_________

Echipa responsabilă de performanța contului F64.ro

Alexandra Ghiță, Performance Media Coordinator Mavericks

Alexandra Badea, Performance Media Executive Mavericks

Cătălina Coterleț, Digital Marketing Manager F64

Gabriela Geta Mititescu, Asistent Marketing Manager F64

__________