Categorii articole:

Cum am schimbat în bine măcar puțin lumea în care trăim

Programul Better World a început din dorința de a da ceva înapoi comunității. Am fi putut planta copaci, dona lucruri, haine, bani, face voluntariat în multe locuri însă impactul nostru ar fi fost totuși limitat. Așa că am decis să oferim înapoi societății ceea ce știm noi să facem cel mai bine: perfromance media și webanalytics celor care pot face mult mai mult bine decât noi: ONG-urilor. 

Inițial am avut 10 locuri disponibile la care au aplicat peste 100 de ONG-uri. A fost un număr foarte mare de cereri fapt ce ne-a arătat că inițiativa noastră este una care vine pe o nevoie mare în piață. Așa că în cele din urmă am ales mai mult de 10 ONG-uri, 15 la număr și am avut alte 2 sesiuni de training pentru încă 10 ONG-uri; în total am ajutat 25 de ONG-uri cu training-uri, setup de Google Ads Grants, setup de webanalytics, campanii de performance media și cel mai important, explicarea datelor și a structurii campaniilor construite de noi astfel încât după acest an de support ONG-urile să poată prelua singure partea de mentenanță a campaniilor de performance media. 

Programul a fost destul de simplu structurat: a început cu o oră de consultanță despre starea inițială și contextul în care se află, mai apoi partea de linking și setup făcută de noi, mai apoi o altă întâlnire în care am discutat nevoile lor de promovare online și mai apoi dezvoltarea campaniilor de noi. În vară a existat o altă sesiune de workshop aplicat în care fiecare specialist a prezentat rezultatele obținute până atunci în campanii și cum pot fi mai apoi folosite datele pentru ca toate cauzele ONG-urilor să capete mai multă tracțiune și sponsorizări mai mari. 

A fost un program din care am avut foarte multe de învățat. Am aflat de nevoia foarte mare de digitalizare dar mai ales de îndrumare în ceea ce privește soluțiile pe care ar trebui să le folosească. Există foarte multe tool-uri, foarte multe resurse online iar rolul nostru a fost acela de a le prioritiza și de a se axa pe cele mai importante inițial: Google Ads Grants, Google Analytics, retargeting, Youtube Ads, Facebook Ads. Mai apoi am văzut nevoia foarte mare în ceea ce privește campaniile de granturi din Google Ads. Aici i-am ajutat cu întreg procesul de aplicare și explicat cum să își poată mențină Grantul activ. Pentru această ultimă parte, care este și cea mai provocatoare am avut și un webinar în parteneriat cu cei de la TechSoup în care am explicat toate aceste etape. Am mai învățat și faptul că uneori comunicarea poate fi destul de deficitară dacă nu există o persoană dedicată din partea ONG-ului pe tot ceea ce ține de comunicare online. De aceea recomandăm să existe o persoană dedicată pentru partea de digital; dacă nu poate fi internalizată atunci măcar în regim de freelance o persoană cu experiență care să poată coordona proiectele în digital; Oana Groza are un proiect foarte fain, Stories of Good, unde îți poți găsi ‘perechea’ într-o comunitate foarte mare de specialiști: de la designeri și copywriteri la specialiști în media și SEO, în acest grup de Facebook. 

A fost un an intens, cu foarte multe multe proiecte la care am ajutat și vrem să credem că am avut un impact pozitiv campaniile pe care le-am derulat prin creșterea donațiilor pe care fiecare ONG pe care l-am avut în program le-a înregistrat. Iar acest lucru nu ar fi fost posibil fără echipa de specialiști Mavericks care s-a implicat în proiect: Andra Negru, Mădălina Șerbănescu, Răzvan Cojan, Dinu Dumitriu, Vanesa Panait.

Așa că anul acesta continuăm eforturile. Vom derula episodul următor din programul nostru Better World. De data aceasta atenția noastră merge către afacerile sociale; adică către acei antreprenori care nu fug după profit și îmbogățire rapidă ci își îndreaptă întâi atenția către o anumită categorie defavorizată dintr-o zonă care are nevoie foarte mult de ajutor. Dacă ai o afacere socială, aplică în programul Better World 2020 și hai să te ajutăm să crești și mai mult, și mai frumos în 2020. Dacă știi pe cineva care are o afacere socială, trimite-i acest link și spune-i să aplice. Dacă nu ai o afacere socială, nici nu știi pe cineva care are și un simplu share ajută. Ajută-ne să facem bine împreună și anul acesta. Let’s create a better world together! Aplică aici: https://mavericks.ro/better-world

Publicat de Dragos

General Manager la Mavericks și trainer de digital marketing în mai multe proiecte educaționale.