Echipa Mavericks din Brașov este completată cu bucurie și mândrie de către Ana Maria Rotilă, specialistă în performance media și care s-a alăturat în agenția noastră în urmă cu aproape 1 an. Responsabilă și foarte curioasă, ea are conturi de clienți cu care se mândrește și rezultate minunate în campanii de performance media. Iubește cărțile de ficțiune și muzica, iar pe lângă pălăria de specialist, Ana mai are și alte pălării pe care vă invit să le descoperiți citindu-i povestea mai jos.
Stay inspired!
Tipologia colegei liniștite și căreia nu-i place să iasă în evidență, Ana este o comoară cu povești și glume, dar și inspirație prin determinarea cu care lucrează pentru clienții ei. Începem să interviul cu cea mai grea întrebare pentru toată lumea: cine este Ana?
Ana: Îmi este destul de greu să mă definesc și cred că e ceva ce ne vine greu tuturor pentru că avem personalități complexe, cu foarte multe caracteristici în diverse doze.
Eu sunt Ana și la fel ca oricine, îndeplinesc mai multe roluri, pe lângă cel de specialist în performance media. Sunt și fiică, sunt și prietenă și îmi place să cred că le intersectez undeva, că nu sunt alt om într-un alt rol față de celălalt, iar curiozitatea mă definește.
Dacă ar fi să menționezi cele mai importante valori după care te ghidezi în viață, care ar fi acestea?
Ana: Prima și cea mai importantă valoare pentru mine este empatia și mi se pare că o poți duce la toate nivelurile, nu numai în viața personală și în relații cu cei apropiați, ci inclusiv în relațiile cu clienții. Dacă sunt empatică, îmi este mai simplu să-ți înțeleg ție nevoia din postura de client, să mă mulez pe nevoia ta și să ducem lucrurile cât mai aproape de ideal. Pe urmă, cred că ar mai fi implicarea: sunt implicată în tot ce fac și țin foarte mult și la autonomie.
Am aflat cine e Ana în câteva cuvinte și care-i sunt valorile, iar acum mi-aș dori să descopăr care sunt pasiunile tale și ce-ți place ție să faci în timpul liber?
Ana: Poate că sună clișeic și nu o poți încadra la pasiuni, dar îmi place să stau cu oamenii apropiați. Este cu siguranță modul ideal de petrecere a timpului liber.
În afară de asta, îmi place foarte mult să citesc și sunt convinsă că cititul ajută, chiar dacă este greu să îl cuantifici într-un timp scurt. Cititul îți dezvoltă gândirea critică, te face să fii mai empatic prin contactul indirect pe care îl iei cu multiple tipuri de personalități și, pe deasupra, pentru că mintea noastră gândește strict în limitele limbajului pe care îl avem la dispoziție, este evident de ce avem nevoie să citim măcar din când în când.
La mine predomină mai mult cărțile de ficțiune, dar nu citesc doar ficțiune. Îmi plac autorii clasici, îmi plac biografiile, mă fascinează cele două Războaie Mondiale și perioada comunismului. Acum citesc biografia Elenei Ceaușescu.
Dacă ar fi să-mi povestești sau să-mi dai exemplu de o carte, de un autor care te inspiră sau o filozofie pe care ai îmbrățișat-o în urma a ceea ce ai descoperit din universul cărților, care este primul lucru care-ți vine acum în minte?
Ana: Îmi plac distopiile, sunt pline de substanță și mă fac să mă gândesc la cât de fragil este de fapt echilibrul lumii în care trăim. Fahrenheit 451, 1984 și Portocala mecanică sunt distopiile mele favorite.
Alte cărți care m-au marcat și care îmi vin acum în minte sunt Maestrul și margareta și Zorba grecul. Pentru cea din urmă e mai cunoscut filmul decât cartea, dar Zorba e un personaj fascinant care îți oferă food for thought indiferent de punctul în care te afli. Un personaj simplu în aparență, fără educație, dar care a căpătat înțelepciune prin prisma experiențelor avute, un personaj care își învață prietenul cu foarte multe cunoștințe în domeniul artei, filosofiei, literaturii să iubească viața și să aprecieze momentele cu adevărat importante.
Orice iubitor de cărți are o bibliotecă personală și sunt curioasă câte cărți se afla pe rafturile camerei tale?
Ana: Am o bibliotecă personală, pentru că îmi place să am cărțile în format fizic. Interacționez cu ele prin tot felul de notițe, semne la care ulterior revin, lucru imposibil dacă le-aș împrumuta.
Biblioteca mea are multe sute de titluri; multe sunt citite, multe își așteaptă rândul. Povestea mea cu cititul a început cu seria Harry Potter. Când a auzit tata că odrasla ar lăsa internetul pentru o carte, mi-a cumpărat seria imediat, iar de atunci cititul ocupă o parte importantă în rutina mea.
Am aflat recent despre pasiunea ta față de muzică. Tu ți-ai dorit cadou de la Moș Crăciun un pick-up, iar Secret Santa ți-a adus în dar un vinil. De când a început pasiunea ta pentru muzică?
Ana: Relația mea cu muzica este destul de complexă. Am în același playlist și Taylor Swift și Rammstein. Îmi place muzica, să o descopăr și o adaptez în funcție de starea pe care o am. Anii ‘80 sunt decada mea preferată, iar formația favorită este Guns N Roses. Mi-am dorit un pick-up, pentru că simt nevoia să mă mai deconectez de la atât de mult stat cu ochii în ecran. În momentul în care ascult ascult un playlist de pe internet, normal că nu voi asculta doar muzică, ci voi mai deschide vreo aplicație în care pot da scroll. Așa că vreau să-mi pun muzică pe vinil, să beau un ceai și să mă bucur doar de muzică.
Ascult muzică în funcție de stare. Găsesc mereu o trupă, un artist, o melodie pe care să le mulez pe starea mea. Cu toate acestea, nu simt nevoia să ascult muzică nonstop; am nevoie să îmi ascult și gândurile.
Care este povestea ta în Mavericks și cum ai ajuns să fii colega noastră din Departamentul de Performance Media?
Ana: În momentul de față urmez un masterat care este un mix de Marketing și Comunicare. Prin noiembrie 2021, la un curs de Construcția Mărcii, profesorul nostru l-a invitat pe Dragoș să ne povestească despre performance media. Mi s-a părut interesant tot ce ne-a povestit, iar când ne-a zis “Spoiler! Ne vom deschide un birou în Brașov. Să aplicați!”, am luat informația cu mine și la vreo lună și jumătate după am aplicat.
Practic, l-am cunoscut pe Dragoș la un curs la facultate și așa am aflat despre Mavericks și performance media.
Cum te-ai decis că un job în performance media este direcția în care vrei să-ți începi tu cariera?
Ana: Văd jobul de performance media specialist ca un job care îmbină partea creativă cu cea analitică. Trebuie să fii și analitic, să știi cum să te uiți la date și să iei decizii pe baza lor, dar, pe de altă parte, trebuie să fii și creativ: să vii cu idei de audiențe mai ieșite din comun, să livrezi mesajele potrivite pentru audiențele pe care le folosești, să vii cu idei de campanii netestate până atunci și așa mai departe. Aș zice că ai nevoie de 70% analiză și 30% creativitate.
Aș vrea să te întreb cum a fost prima experiență de lucru pentru un client în calitate de performance media specialist?
Ana: Recunosc că la început mă simțeam puțin copleșită de meeting-urile cu clienții, să nu spun vreo tâmpenie, dar n-a fost chiar așa, iar pe parcurs am învățat să manageriez partea aceasta. Am început cu 3 conturi preluate de la colegi și ușor ușor au început să intre în portofoliul meu și conturi noi, conturi cărora le-am făcut eu procesul de setup și primele campanii. E foarte rewarding când vezi că eforturile tale se concretizează în rezultate.
Cum arată o zi din viața ta de Maverick?
Ana: Începutul arată identic pentru fiecare zi: o cafea, procesat de mailuri și organizare pe ziua respectivă sau chiar pe zilele următoare. În rest zilele sunt diferite: dezvoltări de campanii, implementări, optimizări, bugete, analize de cont. E un mediu dinamic care te ține mereu în priză.
Povestește-ne despre o experiență de învățare pe care ai avut-o de când ai luat în primire pălăria de Performance Media Specialist?
Ana: Deși m-a scos în totalitate din zona de confort, simt că m-a ajutat enorm perioada de Black Friday. M-a pus în situația de a lua decizii într-un timp foarte scurt, fără a mai cere vreo confirmare de la colegi. Pe de altă parte, experiența de învățare are loc zilnic. E un mediu propice dezvoltării atât ca specialist în performance, cât și ca individ.
Dacă ar fi să facem un joc de rol în care eu sunt un om dornic să-mi încep cariera în performance media, ce sfaturi mi-ai dat în acest moment?
Ana: Să nu te bulversezi când vei vedea foarte multe date. Eu asta am simțit când mă uitam în Google Analytics. Să nu te temi de ele, să înveți să le interpretezi, să ai încredere și curaj, pentru că mereu vei avea ceva nou de învățat.
M-aș întoarce puțin la partea personală și aș vrea să te întreb ce te face pe tine fericită?
Ana: Repet, sună clișeic, dar cel mai fericită mă fac momentele cu persoanele cele mai apropiate din viața mea. Mă mai fac fericită cărțile, natura, animalele. Pentru mine fericirea nu echivalează neapărat cu o stare de extaz, ci cu liniștea. Când ai liniște, lucrurile din viața ta sunt puse în ordine.
Un exercițiu de imaginație: Tu citești foarte mult. Dacă ai putea fi un personaj, cine ai fi?
Ana: Mi-ar plăcea să văd lumea prin ochii mai multor personaje, fie ele ficționale sau nu, dar dacă aș putea fi un personaj, aș fi ori un supererou, ori un Harry Potter care încalcă regulile magiei și vine printre muggles, ca să facă lumea mai bună.
Așa cum tu citești povești din cărți, așa și povestea ta a fost citită de către o audiența interesată să afle cine este Ana Rotilă. Dacă ar fi să-i lași pe cititorii tăi cu mesaj final, care ar fi acesta?
Ana: Să se gândească la cum ar fi viața în absența liniștii. Las cititorii și cu o sugestie de ascultat când viața devine prea agitată, cu un artist la care mă tot reîntorc: Ludovico Einaudi.