Continuăm seria portretelor din agenție cu Alexandra sau Alexa Badea, așa cum o cunoaște toată lumea de 1 an, când s-a alăturat echipei de specialiști în performance media. Alexa vine cu experiență în digital marketing, a testat ce-i place și a descoperit că universul de performance media i se potrivește cel mai bine. Ea este o inspirație pentru echipă, iar faptul că a lucrat pe mai multe ramuri ale digitalului, o ajută să înțeleagă din mai multe perspective nevoile și obiectivele clientului. Să-i citim povestea!

Stay inspired!

Tipologia colegei muncitoare și perfecționiste, care stă cuminte la biroul ei, dar când are de spus ceva se face remarcată prin ideile bune și îndrăznețe, Alexa Badea este Specialist în Performance Media și înțelege foarte bine mixul de digital marketing prin prisma experienței ei pe domeniu. Începem cu câteva informații personale despre ea și cea mai grea întrebare care există pentru fiecare om: cine este Alexa?

Alexa: Depinde de momentul în care mă prinzi, însă Alexa de anul acesta s-a schimbat mult, dar în sensul bun. Deși am 27 de ani, mi se pare că abia acum descopăr viața. Coincidență sau nu, odată cu venirea mea în Mavericks am trecut prin multe schimbări atât pe plan profesional, cât și personal. Provocarea schimbării jobului, a domeniului a venit și cu schimbarea mea personală ca om, am învățat despre mine, am crescut. 

La bază sunt un om căruia îi place să ajute. Mă simt foarte fericită și mă satisface, găsesc fericire în faptul că pot să-i ajut pe ceilalți. Această fericire este atât profesional, la locul de muncă, cu colegii mei, dar și cu familia și prietenii mei. Un alt lucru pe care l-am schimbat la mine este faptul că luam lucrurile personal, iar acum am învățat să fiu echilibrată, să-mi dau seama de puterile mele și de faptul că sunt lucruri pe care chiar nu le pot controla eu și nu depind de mine. Sunt încă într-o explorare și într-o descoperire a mea și a lumii. 

Care sunt 3 valorile ale tale care te caracterizează și după care funcționezi?

Alexa: Aș spune comunicarea, empatia, dorința și plăcerea de a ieși din zona mea de confort, de a vedea că mă descurc, de a descoperi multe alte lucruri despre mine și despre care nu știam că sunt capabilă. Să descopăr că pot face anumite lucruri de care mă îndoiam că le pot realiza, iar acesta este un sentiment minunat, care dă dependență. 

Aș vrea să schimbăm ordinea cu care am ascultat poveștile celorlalți colegi și să te întreb întâi de toate: ce te face pe tine fericită? 

Alexa: Mă face fericită să știu că sunt un om plăcut, în preajma cărora ceilalți vor să fie. Îmi face plăcere să fiu un om cald, lângă care oamenii vor să fie, că aș putea să le ofer sfaturi bune sau că aș putea să vin cu ceva nou în viața lor, cu o viziune nouă pentru ei. Asta e baza. Ce mă mai face fericită pe mine, personal, este să fiu lângă oamenii mei apropiați și cu care mă simt bine, să fac lucruri care mă deconectează. 

Despre pasiuni

Pentru că nu există om fără pasiuni și clar că fericirea derivă și din pasiuni, te rog să-mi spui care sunt pasiunile tale. 

Alexa: Pasiunea principală, fără de care cred că nu aș fi împăcată și fericită pe deplin este fotografia. A face fotografii a venit dintr-o dorință interioară de a transmite niște lucruri fără cuvinte și de a arăta sau a transpune fizic cum văd eu niște momente, starea pe care mi-o dă mie o poză sau felul în care cade lumina. 

De fiecare dată când sunt într-o stare mai puțin bună, când sunt stresată sau supărată, îmi îndrept atenția spre poze și atunci reușesc să mă deconectez. Pur și simplu, este primul lucru la care mă gândesc când vreau să ies dintr-o stare negativă. E o satisfacție și asta mă face pe mine fericită.

arhivă personală

Cele mai multe poze le fac cu aparatul foto, nu cu telefonul. Îmi place pentru că e altă calitate a pozelor, reușesc să surprind altfel obiectele, starea, vibe-ul și felul în care cade lumina. Cel mai mult îmi place să pozez vibe, stare, sentimente, trăiri și momente inedite. Mi-ar plăcea foarte mult să pot să am mai multe poze cu interacțiunile dintre oameni, să-i surprind în metrou și pe stradă, dar pot fi probleme legate de spațiul personal, intimitate și GDPR-ul. Îmi place fotografia de close-up și tot ce transmite o stare: poate să fie un colț de birou pe care cade lumina într-un fel sau o cană de cafea.

arhivă personală

După, încerc să editez poza păstrând același feeling. Dacă e o poză unde văd că oamenii sunt fericiți, încerc să pun în valoare culorile, saturația, dar dacă e o poză mai pe chill sau mai pe intimitate, temperez culorile, le fac un pic mai moody, să păstrez starea. 

arhivă personală

Îmi mai place foarte mult să petrec timp în aer liber. Mă resimt la finalul unei zile petrecute numai în casă. Ador să merg la munte și sunt omul muntelui. Îmi place să simt natura, să simt cum se mișcă vântul printre copaci, îmi place ploaia și mai ales vremea de după ploaie e minunată. Sunt un spirit călător și un loc în care mi-a rămas o bucățică de suflet este Cabana Dochia, Masivul Ceahlău, unde am urcat pe ceață și semi-ploaie, iar a doua zi dimineață, din cauza diferențelor de temperatură, s-a creat o inversiune și ne-am trezit cu un super răsărit, cu soare deasupra norilor și jos, un plafon superb de nori. Dintre toate călătoriile din afara țării unde am fost, cel mai mult mi-au plăcut peisajele din Austria și Elveția, munții înalți cu pădurile verzi, am prins vreme superbă anul trecut, cu ceață, ploaie, mood. Asta e și vremea care îmi permite mie mult mai mult să exprim ce-mi place prin fotografie. 

arhivă personală
arhivă personală

Despre experiența profesională

Ușor, ușor trecem spre partea profesională. Lucrezi de câțiva ani în marketing și comunicare digitală, ai acumulat destul de multă experiență profesională până să ajungi în Mavericks și sunt curioasă ce ai făcut înainte de Mavericks și cum ai ajuns în agenția noastră.

Alexa: Mare parte din experiența pe care am avut-o până acum este experiență de agenție. Cam de la primul job am lucrat în agenție, dar pe partea de Social Media. La momentul respectiv, în agenția în care lucram, colegii care scriau articole pe zona de SEO au plecat și o parte din task-uri au revenit către mine, ulterior ajungând să mă ocup de articole optimizate SEO. De aici am mers mai departe către o agenție specializată pe SEO și am lucrat pe articole cu conținut de orice fel, descrieri, broșuri, pliante, orice, pe texte optimizate pentru motoarele de căutare. Am acumulat o parte tehnică despre ce înseamnă acest domeniu, după care am schimbat jobul din agenție și am mers către un client, dorindu-mi să văd cum e să lucrezi și la client, dar după o perioadă în care am scris articole și am făcut postări, am vrut o nouă provocare. Am simțit că vreau mai mult, că pot mai mult, să-mi forțez mintea, abilitățile și tot ce am învățat eu până atunci. 

Citind mai multe pe internet despre Google Ads, Facebook Ads și diverse articole de la agenții de performance media, m-am întrebat cum este să lucrezi în acest domeniu. Am început să fac research, am fost la cursurile de la Atelierul Digital și am început pe cont propriu, dar mi-am dat seama că nu pot singură. Pentru a putea lucra în domeniu, am considerat că am nevoie să învăț de la oameni care fac asta zilnic, de la specialiști. Așa am început și cercetarea, să văd agenții de performance media și digital, ce fac și cum fac. Am ajuns să urmăresc câteva agenții, printre care și Mavericks, unde mi-a plăcut foarte tare vibe-ul pe care îl aveau din postări, ce aveau acolo, ce portofoliu de clienți aveau, cum arătau ei în social media și ce vibe transmiteau.

Țin minte că am aplicat o dată, dar se încheiase procesul de recrutare. Iar la următorul proces de recrutare în Mavericks am aplicat, am finalizat și testul de recrutare și am fost fericită, dar îmi era și teamă în același timp. Eram emoționată că schimb complet domeniul și știam că performance media nu înseamnă numai campanii. Înseamnă și să manageriezi bugete, să discuți mai mult cu clienții. Iar pentru mine toate astea au fost o super provocare. Am fost foarte încântată și în același timp foarte emoționată. Dar am acceptat provocarea asta. 

Cum ți se pare acum, la 1 an de experiență în performance media, din punct de vedere al serviciului și al universului de performance media?  

Alexa: Mie îmi place foarte tare ceea ce fac acum și e un domeniu în care eu mă văd de acum încolo. Nu m-aș mai întoarce la celelalte domenii. Ceea ce înseamnă efectiv performance media pentru mine e foarte clar: e o bucățică foarte importantă pentru un business. Mergem din ce în ce mai mult spre zona de digital și nu vom mai avea atât de multe lucruri de făcut pentru offline, cel puțin în publicitate. Dar în același timp, pentru alți oameni care nu lucrează în digital marketing e ușor neclar ce facem noi. 

arhivă personală

Pentru mine a fost o provocare să explic ce înseamnă performance media pentru că de multe ori oamenii cred că faci un text și pui pe Google. Hmm, da, știi, dar nu e chiar așa! E un pic mai mult decât atât. E vorba de o strategie întreagă, de a înțelege ce are nevoie business-ul sau cum să se poziționeze și care sunt nevoile lui. Deci e un domeniu destul de complex. 

Te ascultam și mi-ai ridicat mingea la fileu. Având în vedere experiența ta în digital și lucrul cu clienți din domenii diverse, care este perspectiva ta vis-a-vis de investiția constantă a business-urilor în performance media și cât de important vezi performance media în mixul de digital marketing?

Alexa: Aș spune că e important să ai o investiție constantă în performance media și ar trebui să existe cam în orice business din punctul meu de vedere pentru că vorbim despre o competiție foarte mare. Dacă celelalte business-uri dintr-un domeniu sunt acolo, tu dacă nu ești, riști să fii uitat. Investiția pe care o faci în performance media depinde acum și de maturitatea și obiectivele business-ului. 

Mai e un aspect important: investiția în performance media vs. creșterea organică din social media sau din SEO ține cont și de CE și CÂND îți dorești tu să atingi obiectivele. Dacă vorbim de performance media, investirea bugetului în campanii aduce rezultate instant pentru că aloci un buget, urci campaniile, campaniile rulează și ești acolo prezent în rezultatele de căutări sau pe Facebook. În schimb, creșterea comunității pe social media sau creșterea organică a site-ului în pagina de rezultate pe Google este un proces de durată, pe 3 luni cel puțin și este un efort dus a-la-long. Va trebui să urmărești în permanență niște lucruri. E clar că și în performance trebuie să le urmărești, dar aș spune că măsura în care trebuie să investești depinde de obiectivele tale care ar trebui să se lege, să fie direct ancorate în realitate și în bugetul de care ești dispus să-l investești. Nu poți să investești 100 de euro și să te aștepți să depășești un business mare, care are deja notorietate pe piață. Depinde și de maturitatea business-ul și de obiectivele pe care le are. 

În egală măsură, cred că nu este suficient doar performance media. Cred că este nevoie de un efort pe toate canalele de media. Într-o strategie complexă din care să scoți cele mai bune rezultate, cred că ar trebui să fii prezent în mai multe locuri, să fii prezent unde se află publicul tău. Deci performance media cred că trebuie să fie o parte din strategia de marketing, nu doar ea. Sunt clienți care aleg să meargă pe un anumit canal și asta e perfect pentru obiectivele lor, dar în momentul în care vrei să-ți extinzi obiectivele și să atingi și alte rezultate, cumva trebuie să fii în mai multe locuri și să acoperi o plajă mult mai largă din mediile și canalele unde publicul tău ar putea să fie. 

Ce înseamnă să fii un specialist în performance media și care sunt skill-urile de care ai nevoie pentru a-ți atinge potențialul maxim?

Alexa: Este esențial să înțelegi cu ce lucrezi, adică să înțelegi platformele, strategiile și ce înseamnă toți acei KPIs pe care îi urmărești și pe care clientul spune că își dorește să-i atingă. 

arhivă personală

În al doilea rând aș spune că un aspect important este comunicarea. Este important să transmiți constant clientului ce se întâmplă în cont, cum se investește bugetul și ce rezultate avem, asta pentru că dacă obiectivele lui se schimbă, să poți adapta și tu strategia. În același timp, comunicarea este o parte esențială în atingerea rezultatelor dorite.

Specialist, din punctul meu de vedere, înseamnă să înțelegi cât mai bine business-ul clientului, să înțelegi care sunt așteptările lui, cum și unde vrea să se poziționeze. Trebuie să fii capabil să iei cele mai bune decizii în ceea ce privește strategia astfel încât să reușești să atingi obiectivele respective. Clientul îți încredințează ție partea de performance și digital marketing și tu, cumva, trebuie să fii omul lui, să te asiguri că faci tot ce poți ca să atingi rezultatele respective. În același timp, trebuie să-ți asumi responsabilitatea, ca specialist, a modului în care investești bugetul, în care propui strategia și o implementezi și tot ce derivă de aici. 

Să ne întoarcem la ideea de comunitate și punctul prezent în care te afli aici, în echipă. Ce înseamnă Mavericks pentru tine și ce face Mavericks un loc de pe altă planetă?

Alexa: Mavericks este locul de muncă unde mă simt cel mai bine și unde m-am integrat cel mai bine. Mă simt în largul meu pentru că împărtășesc aceleași valori și pasiuni cu mulți dintre colegii mei. La început aveam multe emoții și dorința de a cunoaște cât mai multe lucruri, Mavericks mi-a dat încrederea că pot să fac lucrurile. Mi-a acordat șansa să lucrez pe niște clienți care m-au provocat. Am învățat multe și sunt foarte recunoscătoare că am avut șansa să lucrez pe conturi așa faine. 

Mavericks este locul în care pe lângă sfaturile profesionale pe care le primesc, pot să întreb și să cer o părere când am nevoie. Mavericks este locul în care vin ca să mă simt bine când lucrez pentru că e o altă energie la birou: ascultăm muzică, mai vorbim, mai râdem. E altceva! Colegii mi-au oferit înțelegere când am avut nevoie, când poate eram eu mai low ca energie sau când aveam o energie debordantă. Deci este ca o contopire în ceea ce privește colegii și felul în care m-am integrat eu aici. 

Mavericks mi-a oferit șansa să-mi dau seama ce-mi place să fac: să lucrez în performance media. Și m-a ajutat să construiesc profesionistul care sunt astăzi.

Aș vrea acum, la final, să-ți imaginezi că ai ținut acest discurs pe scena de la TEdX în fața oamenilor. Cei mai mulți speakeri, înainte să plece de pe scenă au o încheiere și de multe ori îi lasă pe oameni cu o întrebare. Aș vrea să te întreb pe tine, acum, înainte să cobori de pe scenă, care ar fi întrebarea pe care ai vrea să o lași tu cititorilor tăi? 

Alexa: Mai sunt momente în care merg pe stradă, mă uit la oameni și mă întreb ce gândesc sau ce probleme or avea. Dacă îi văd râzând mă întreb oare ce super veste au primit. Aș fi curioasă să-i întreb ce-i face pe ei fericiți și ce le aduce lor fericire, mulțumire?

arhivă personală