7 pe săptămână #226

  1. De ce nu ar trebui să ignorăm implementarea de Responsive Display Ads https://bit.ly/3Owgm0N
  2. Un bug din Universal Analytics ce ține de Real Time Reporting nu va mai fi reparat https://bit.ly/3vyf4d2
  3. Cum va arăta e-commerce-ul în Metaverse? Va arăta de fapt într-un fel Metaverse? https://bit.ly/38inihA
  4. Câteva shortcut-uri în Google Sheets ce cred că sunt de ajutor pentru toți marketerii și nu numai https://bit.ly/3xQALIa
  5. Cum să refaci (învii?) un grup de Facebook dacă simți că a scăzut activitatea https://bit.ly/3vH4Err
  6. Cum vă puteți găsi interesele după care sunteți targetați în contul de Facebook https://bit.ly/3vIZHOU
  7. Și cum funcționează Asset Groups și Audience Signals în Performance Max. https://bit.ly/3MpHnRI

Și un articol despre frumoasele grădini japoneze, care ajută la un declutter al minți de nota 100. https://bbc.in/3k7vsvL

F64 – cum poți crește campaniile de Shopping Ads cu 200% year over year

Despre F64.ro

Cu o experiență de peste 20 de ani pe piață, F64 este unul dintre cei mai importanți jucători de furnizori foto, video și audio de pe piața din România, atât B2C, cât și B2B. Pe lângă magazinul online, F64 are un showroom important în București, unde clienții pot vedea și testa produsele, dar primesc și consultanță din partea echipei de experți F64.

Context

Campaniile de Shopping Ads au devenit o parte importantă din mixul de performance media, chiar în top 3 strategii atât la nivel de trafic, cât și revenue. De aceea optimizarea mixului de campanii de Shopping din Google Ads este foarte important astfel încât să obținem un revenue mai mare.

Obiectivul case study-ului

Creșterea revenue-ului campaniilor de Shopping Ads cu minim 50% year over year.

Strategia abordată

Tabelul de mai jos și cifrele reprezintă rata medie de conversie a website-ului F64 și a rata primelor 3 campanii de Shopping Ads. De aici am plecat în analiză și deciziile privind performanța campaniilor.

Pasul 1: redistribuirea bugetelor între campanii

Primul pas a fost să redistribuim bugetul între campanii. Existau anumite campanii care performau mai bine decât altele și totuși bugetul nu era optimizat din acest punct de vedere. În urma discuțiilor cu echipa de marketing internă a F64, am decis distribuirea bugetului către campaniile cu eficiența cea mai mare și cu revenue mai mare.

Pasul 2: optimizarea campaniilor de Shopping Ads

Pentru că majoritatea bugetului de Search era îndreptat către campaniile de Shopping, atunci și focusul nostru a fost îndreptat tot către campaniile de Shopping. Aici am luat decizii de optimizare cum ar fi:

– împărțirea pe campanii distincte, în funcție de fiecare brand

– împărțirea fiecărei campanii pe grupuri de produse

– analizarea volumului de trafic adus de top produse urmând ca mai apoi să luăm decizia de păstrare sau eliminare manuală din feed-ul de promovare.

Pasul 3: dezvoltarea pe direcții noi de promovare

Pentru că am și împărțit campaniile de Shopping pe branduri, am putut vedea cum funcționează anumite branduri și am putut redistribui buget suplimentar în cazul anumitor campanii care au funcționat foarte bine. În modul acesta am putut explora și plaje noi de căutări și branduri care ne-au permis să vedem din timp oportunitățile.

Pasul 4: afișarea campaniilor în funcție de ROI

Având un sistem de licitație de tip smart bidding, cu Target ROAS controlezi afișarea campaniilor în funcție de ROI-ul pe care îl poate aduce campania. În cazul magazinelor online, în special în cazul f64.ro, fiecare brand are o marjă de profit diferită și astfel, un target ROAS diferit de la brand la brand. Am setat campaniile în funcție de ROAS-ul pe care îl aveam pe fiecare brand în parte, iar astfel am reușit să controlăm foarte bine ROI-ul pe care îl aducem din campaniile de Shopping.

Rezultatele strategiei

Am reușit să creștem revenue-ul total cu peste 200% year over year. Ne-am concentrat mai mult pe calitatea utilizatorilor și targetarea cu produsele cele mai potrivite și nu neapărat pe un cost pe click mai mic, fapt ce ne-a permis să aducem rezultate exponențial mai bune. 

Grafice și rezultate din Google Analitycs pentru contul F64

Planuri de viitor

Campaniile de Shopping sunt un pilon esențial în strategia oricărui magazin online din România. Pe lângă optimizarea lor din punct de vedere buget, împărțirea în funcție de categorii sau branduri și verificarea constantă a produselor căutate, recomandăm și începerea unor campanii de Performance Max astfel încât să testăm printre primii noile soluții oferite de Google și să putem profita de costurile reduse pentru pionierat în folosirea unei strategii.

Takeaways

  1. Analizează campaniile în funcție de eficiență și mai apoi raportate la buget. 
  2. Construiește campanii de shopping în care să poți urmări mai clar centrul de cost. Recomandăm campanii pe categorii sau branduri comercializate.
  3. Nu analiza doar costul pe click al campaniilor, ci mai degrabă ROAS-ul campaniilor.

_________

Echipa responsabilă de performanța contului F64.ro

Alexandra Ghiță, Performance Media Coordinator Mavericks

Alexandra Badea, Performance Media Executive Mavericks

Cătălina Coterleț, Digital Marketing Manager F64

Gabriela Geta Mititescu, Asistent Marketing Manager F64

__________

7 pe săptămână #225

  1. 3 sfaturi pentru implementarea de Responsive Search Ads în Google Ads https://bit.ly/3JJwoAQ
  2. Săptămâna trecută a fost un delay în reporting în Google Analytics https://bit.ly/3xweu27
  3. Câteva idei pentru săptămâna asta de email marketing de Paște https://bit.ly/3M7nYEY
  4. Un articol din Oracle despre top trenduri în 2022 în Marketing. Îmi plac mult acest trenduri, hehe https://bit.ly/37ZtxGA
  5. Cum să-ți simplifici campaniile de Facebook/Meta? https://bit.ly/391CsrX
  6. Niște ghiduri despre Google Analytics 4 ce sper să vă ajute https://bit.ly/3Ok1d2H
  7. Și un articol despre cum funcționează algoritmul de Tik Tok https://bit.ly/3xtgXua

Și un articol despre un laser spațial, să mai plecăm puțin de pe planetă. 🙂 https://cnn.it/3M20NvQ

7 pe săptămână #224

Salutare! Ce mai faceți? All good in your hood?

  1. Un articol despre cum să încropești o strategie de PPC pentru un business în online https://bit.ly/3O0DRi7
  2. A apărut un buton nou de Auto Suggests în Google Analytics 4 pentru a face custom reports mai ușor https://bit.ly/3Jmt6Dz
  3. De ce prezența pe marketplace-uri te ajută să îți extinzi afacerea https://bit.ly/3v9KE0m
  4. Care sunt principalele provocări pentru marketeri în 2022? https://bit.ly/3xxDJkL
  5. Care este cea mai potrivită oră pentru a posta pe Instagram? https://bit.ly/3xlE6yv
  6. Tot ce trebuie să știi despre Ad Strength în Responsive Search Ads și care este rolul acestui metric https://bit.ly/3O4xUB8
  7. Care este rolul Custom Conversions și cum le puteți folosi în propria strategie de Facebook Ads https://bit.ly/3vaP1s4

De ce oamenii sunt tot mai singuratici acum? https://bit.ly/3v7Xs7J


7 pe săptămână #223

  1. Google a anunțat că încearcă să remedieze cât mai repede problemele semnalate de utilizatori în platformă (high latency, probleme de aprobare a ad-urilor de RSA) https://bit.ly/36SPW8z
  2. Search Ads 360 a fost relansat https://bit.ly/3uTXIXE
  3. Numarul de intrebari puse de clienti pe WhatsApp a crescut de peste 3 ori, in 2021 arată un studiu Zendesk https://bit.ly/3NKH3hW
  4. Cele mai bune momente să postezi pe Instagram https://bit.ly/3wYyMB5
  5. Câteva exemple de abordare de anunț pe Instagram ce poate vă este de folos https://bit.ly/3K8AxPL
  6. Cum să calculați engagement rate-ul? https://bit.ly/3iZwFEL
  7. Câteva setări de care să țineți cont în campaniile de Youtube Ads https://bit.ly/3KbfGvd

Ca extra, vă las cu felul în care funcționează ecommerce-ul în mijlocul oceanului https://bit.ly/35BoHPh