7 pe săptămână #328

  1. Negative Keywords în Google Ads. Do not forget about it! https://tinyurl.com/3jsctjrs
  2. Google va închide curând Universal Analytics de tot – atât la nivel de acces direct, cât și prin API https://tinyurl.com/54pzkktf
  3. Amazon rămâne al doilea cel mai mare retailer și în 2024 – pe primul loc fiind Walmart https://tinyurl.com/446x6bp7
  4. TikTok a lansat o campanie proprie prin care să fie împotriva interzicerii aplicației în SUA https://tinyurl.com/bdz35t96
  5. Care sunt cele mai eficiente postări de pe Linkedin? Oare sunt cele cu comment în care primești un ghid ulterior? https://tinyurl.com/sk8rdat2
  6. Meta a lansat Opportunity Score, propria lor versiune de Optimisation Score din Google Ads https://tinyurl.com/ysmp9nn9
  7. Câteva strategii într-o lume lipsită de cookie-uri de pe Wordstream https://tinyurl.com/aw5kkakf

Coreea de Nord s-a redeschis turiștilor și aici aveți un articol de la CNN despre ce ați putea găsi acolo https://tinyurl.com/y4dr4ysk

7 pe săptămână #327

  1. Google a schimbat definiția a ceea ce înseamnă „top ads”, dar și a câțiva metrici https://tinyurl.com/yuymmcs7
  2. Real time reportingul din GA4 este buggy și lagging în același timp https://tinyurl.com/3ec8kxth
  3. Amazon declară că a eliminat peste 7 milioane de produse fake în ultimul an https://tinyurl.com/2ad629h9
  4. Ad-spendingul in-gaming va crește din ce în ce mai mult. Voi resimțiți ad-uri mai multe în jocuri? https://tinyurl.com/mrcexmxm
  5. Dynamic UTMs au fost adăugate în LinkedIn https://tinyurl.com/mu4fhpz
  6. Un benchmark (model de audit?) pentru verificarea competitorilor în PPC https://tinyurl.com/792k59ay
  7. Cum să obții rezultate mai bune cu Special Ad Category https://tinyurl.com/bd5c339u

Poate ați auzit de 3-body problem, noul serial de la Netflix. If not, puteți afla acum mai multe din acest articol de la BBC https://tinyurl.com/y959rsz5

Portret de maverick – Adelina Toma

O fire la locul ei, foarte concentrată și dedicată. O persoană care sapă după răspunsuri și rezolvări în momentul în care se află în fața calculatorului, dar cine este Adelina Toma cu adevărat?

Ade: Mi-a plăcut mereu să spun despre mine că sunt un artist la bază, un om creativ, cu o imaginație care m-a ajutat mereu să privesc viața printr-o pereche de ochelari cu lentile roz. Sunt o fire extrovertită, îmi place să observ și să analizez oameni în mintea mea, lucru care mă face să fiu foarte empatică și sensibilă la emoțiile celor din jur. Îmi place să încerc lucruri noi și mă identific cu mai toate caracteristicile generației mele – gen Z, adică am o mentalitate flexibilă, progresivă și tind să gândesc mereu la nivel global, în detrimentul gândirii pe plan local sau național. 

Ce te inspiră cel mai mult în viață pentru a evolua?

Ade: Cel mai mult mă inspiră oamenii din jur, fie ei apropiați sau străini. Îmi place să învăț din greșelile altora, iar gândul că am puterea de a îmbunătăți relațiile mele cu ceilalți mă motivează să îmi continui drumul către cea mai bună versiune a mea. Sunt permanent conștientă de comunitatea în care trăim și cred cu tărie că binele pe care îl facem cu toții se transmite mai departe, iar acest lucru mă împinge să evoluez și să devin un om mai bun.

Pentru că nu am văzut om care să nu aibă pasiuni, care sunt ale tale, ce-ți place ție să faci în timpul liber și ce-ți aduce bucurie?

    Ade: Pasiunile mele principale se leagă de creație: de la idei de cărți, scenarii de filme, design-uri grafice și vlog-uri de călătorie la portrete în creion, picturi și tricotat. Pe lângă acestea, îmi place să merg cu bicicleta, să călătoresc și să descopăr culturi noi, să învăț limbi străine, să gătesc deserturi, să citesc și să fac Pilates. 

    Pasiunea pentru tricotat de unde a pornit?

    Ade: Tricotatul a pornit de la dorința de a mă întoarce la arta tradițională și de a încerca ceva nou în același timp. Am știut mereu că îmi place să creez lucruri (încă de când eram mică construiam și vopseam căsuțe pentru păsări, făceam origami, păpuși din șosete și orice altceva se poate încadra la lucru manual), iar cu timpul am început să migrez către arta digitală, însă mi-am dat seama recent că nu îmi aduce aceeași satisfacție ca și arta tradițională. 

      Am văzut că ești o persoană căreia îi place să călătorească mult și care are prieteni din toate colțurile lumii. Cum îți petreci vacanțele ideale? 

      Ade: Ador să călătoresc și încerc să nu merg de două ori în același loc, ca să am timp să explorez cât mai multe destinații noi. Vacanța ideală pentru mine începe prin a învăța puțin din limba care se vorbește în țara în care călătoresc. Cuvinte precum “bună ziua”, “vă rog”, “mulțumesc”, “la revedere” sunt esențiale, chiar dacă voi comunica în engleză 99% din timp, și mă ajută să mă apropii de oamenii de acolo, și poate chiar să îmi fac prieteni noi. Un alt lucru important în cunoașterea unei culturi este mâncarea. Sunt genul de om care trăiește ca să mănânce și nu mă dau înapoi când vine vorba de mâncăruri exotice sau dubioase. În ceea ce privește activitățile, încerc să planific fiecare vacanță astfel încât să am și timp de relaxare la mare/ocean/piscină/spa, dar și timp de aventură și experiențe unice locului (cum ar fi vizita la un sanctuar cu elefanți sau o drumeție prin junglă). 

        O experiență vine la pachet și cu un set de learnings și “aha”-uri. Care au fost pentru tine lucrurile pe care le-ai învățat în călătoriile tale?

        Ade: Cel mai important lucru pe care l-am învățat este că deși fiecare om are o realitate proprie, modelată în mare măsură de cultura și țara în care ne naștem, în multe privințe suntem cu toții la fel. Am un moment de “aha” de fiecare dată când descopăr că am ceva în comun cu un popor care trăiește la mii de km de țara mea. Cred că e minunat să învățăm cum trăiesc alți oameni și cum aceste realități individuale se combină pentru a forma o cultură “umbrelă” a omenirii în general. 

          Tot în tema acestei discuții, dar care a fost o experiență care te-a scos din zona de confort și poți să spui mulțumesc că s-a întâmplat așa?

          Ade: Cred că experiența care m-a dus cel mai departe afară din zona de confort a fost atunci când am plecat în Spania cu Erasmus+ în anul 3 de facultate. M-am dus acolo singură, cu un nivel A2 de spaniolă, am locuit cu 3 localnici care nu vorbeau engleză, și am mers timp de 6 luni la cursuri de Marketing care se desfășurau în limba catalană. După multe petreceri, călătorii prin țară și un abuz de Google Translate, m-am ales cu două certificări noi pentru limba spaniolă și catalană, cunoștințe profesionale care m-au ajutat mai departe, prieteni pe viață pe care îi vizitez în continuare, și multe poze noi în telefon, deci pot să spun cu certitudine că a fost cea mai bună decizie din viața mea.

            Ce ți-ar plăcea să înveți sau să dezvolți în tine în ultima vreme?

            Ade: Am multe lucruri pe lista de dezvoltare, printre care se numără tot ce ține de domeniile UX/UI și Digital Graphic Design/Digital Illustration, cum să tricotez pulovere, cardigane și alte articole de îmbrăcăminte mai complexe, dar aș vrea și să continui lucrul cu mine pe care l-am început alături de psihologul meu, să mă cunosc mai bine. 

              Și pentru că doresc să-ți cunosc un pic copilul interior îmi poți spune care este amintirea ta preferată din copilărie și cum te-a influențat în viața de adult?

              Ade: Una din amintirile mele preferate din copilărie se leagă de toate jocurile pe care le inventam alături de sora mea. Îmi amintesc că aveam o ,,cameră de joacă” în casă, unde creasem propriul nostru oraș, fiecare jucărie având un nume și un rol în propria familie. Ne jucam acolo cu orele, făcusem un fel de serial și în fiecare episod se schimbau personajele principale, ba era vorba despre păpușile care ieșeau în oraș, despre maimuța mamă care își ducea copiii la grădiniță, sau despre ursulețul doctor care vindeca pacienții din spital. Cred că acele momente m-au ajutat enorm în a-mi cultiva imaginația, având un rol important în dezvoltarea mea din viața de adult.

                Acum că am cunoscut-o pe Adelina, omul, vrem să știm și câte ceva despre Ade – Performance Media Specialist la Maverick.

                Ne-ai demonstrat de multe ori că poți fi sufletul petrecerii, dar cum îți menții echilibrul între viața personală și pasiunile tale în contextul profesional?

                Ade: Când vine vorba de work-life balance, mi se pare că cel mai important lucru este să delimitez timpul pe care îl petrec în contextul profesional de cel din contextul personal. Sunt o persoană destul de structurată, îmi place să-mi planific timpul, să fac to do lists, iar hobby-urile și timpul petrecut cu prietenii și familia se regăsesc în aceste planuri. De cele mai multe ori, orele dintre încheierea programului de la birou și culcare le petrec alături de prieteni sau făcând ceva pentru mine, fie că e vorba de mers la sală, citit, tricotat sau curat prin casă. Nu e o știință exactă, de aceea e esențial ca din când în când să reflectez asupra modului cum îmi petrec timpul și cum mă afectează activitățile pe care le fac. 

                Știu că ai ajuns la Mavericks după ce ai terminat Performance School. Ne poți povesti pe scurt toată experiența ta aici? De la primele lecții învățate până la ziua de azi în care ești Performance Media Specialist.

                Ade: Performance School a reprezentat pentru mine primul pas în universul Mavericks, însă curiozitatea pentru Performance a pornit încă din primul an de facultate, când l-am cunoscut pe Dragoș în cadrul cursului de E-commerce & Digital Marketing. Acolo am aflat că există Mavericks și s-a născut dorința de a aprofunda cunoștințele învățate, sub îndrumarea lui. 

                  Fast forward 2 ani jumate, făceam parte din Performance School. Era ca și cum mă întorsesem la cursul din facultate, doar că acum eram mai mulți, mai implicați, și aveam mai multe de învățat. Pe cât de mult mi-a plăcut să lucrez la proiectul final, pe atât de mult mi-a plăcut și să interacționez cu trainerii, și simțeam cum se reaprinde dorința de a lucra la Mavericks, alături de acești oameni faini, cu multă experiență. Atunci am învățat cum să analizez un site, cum să fac o strategie de performance, cum să implementez campanii, ce înseamnă un creativ sau un copy de succes și cum ne uităm la date în funcție de KPI’s. A fost experiența care m-a ajutat să îmi dau seama că asta vreau să fac pe mai departe, așa că la câteva luni după încheierea programului, m-am și angajat, îndeplindindu-mi visul din facultate. 

                  Ce înseamnă să fii un specialist în performance media și care sunt skill-urile de care ai nevoie pentru a-ți atinge potențialul maxim?

                  Ade: Să fiu un specialist în performance media înseamnă să înțeleg contextul și punctul în care se află un business dintr-o perspectivă de ansamblu, pentru a putea veni cu propuneri de creștere cu ajutorul surselor paid. Acest paid advertising este un tool foarte util și necesar în momentul de față, iar pentru a putea exploata platformele la maxim e nevoie de o bună înțelegere a business-ului și a consumatorului, dar și de skill-uri soft. Pe lângă cunoștințele legate de platforme, etape de achiziție, targetare, copywriting și creatives, e nevoie, de exemplu, și de creativitate, adaptabilitate, lucru în echipă și răbdare când apare un bug random care te împiedică să publici o campanie. :))

                  Am observat că în momentul în care are cineva o eroare pe Linkedin, apelează la tine. Ce părere ai despre asta? Crezi că Linkedin-ul este o platformă atât de complicată?

                  Ade: Nu cred că LinkedIn e o platformă complicată, ci doar poate un pic rudimentară în ceea ce privește interfața, care nu e tocmai intuitivă, iar anumite opțiuni sau butoane esențiale nu sunt neapărat ușor de găsit. Unul din obiectivele pe care mi le-am setat atunci când am venit în Mavericks a fost acela de a lucra pe cât mai multe platforme pe lângă Google și Meta, lucru pe care l-am și îndeplinit; cred că de aceea le e mai ușor colegilor să mă întrebe lucruri și mă bucur de fiecare dată când reușim să găsim împreună o soluție. 

                  Care consideri că sunt abilitățile esențiale pentru un profesionist în marketing în zilele noastre?

                  Ade: Consider că cele mai importante abilități pentru un profesionist în marketing sunt adaptabilitatea, absorbția rapidă a informațiilor din domeniu, gândirea critică, creativitatea și comunicarea eficientă. 

                    Aș vrea acum, la final, să-ți imaginezi că ai ținut acest discurs pe scenă în fața oamenilor sau într-un podcast. Cei mai mulți speakeri, înainte să plece de pe scenă au o încheiere și de multe ori îi lasă pe oameni cu o întrebare. Aș vrea să te întreb pe tine, acum, înainte să cobori de pe scenă, care ar fi întrebarea pe care ai vrea să o lași tu cititorilor tăi?

                    Ade: În ultimul an am devenit foarte atentă la propriile nevoi și la modul cum satisfacerea lor îmi îmbunătățește calitatea vieții. Acum mi se pare un lucru foarte important, la care multă lume nu se gândește conștient, deci aș vrea să îi întreb ce nevoi simt că au avut în ultimul timp, și cum au încercat să îndeplinească aceste nevoi? 

                      7 pe săptămână #326

                      1. Tiktok a publicat un ghid de campanii de Lead Generation https://tinyurl.com/2htz7yvd
                      2. În Google Analytics 4, conversiile au fost redenumite Key Events https://tinyurl.com/2xeawyax
                      3. Peste 18 milioane de români sunt conectați la internet, iar peste 13 milioane sunt în social media https://tinyurl.com/4r66fd6b
                      4. Google a pierdut din popularitatea ca motor de căutare în fața TIkTok și Instagram pentru Gen Z https://tinyurl.com/mrffjvku
                      5. Poke-urile s-au întors pe Facebook, cel puțin ca un mic spike de popularitate https://tinyurl.com/5n8zby89
                      6. Google a lansat un nou Developer Guide pentru PMAX https://tinyurl.com/2p9928rf
                      7. 8 motive pentru care ad-urile din Meta nu convertesc conform așteptărilor https://tinyurl.com/38thmun9

                      Ați trăi fericiți în Matrix? Oare asta are legătură cu nivelul fericirii pe care îl poate aduce realitatea și viitorul apropiat? https://tinyurl.com/25tfd8js

                      7 pe săptămână #325

                      1. Microsoft Advertising testează o interfață nouă asemănătoare cu cea de Google Ads https://tinyurl.com/yc5yryht
                      2. Un articol de la Simo Ahava pentru cei interesați de detaliile tehnice ce țin de Consent Mode https://tinyurl.com/4axp5v4b
                      3. În locul unui chatbot ineficient într-un magazin online, mai bine deloc https://tinyurl.com/h2n485n2
                      4. Meta a anunțat noi funcționalități în Advantage+ https://tinyurl.com/36m9e65k
                      5. Ultimele update-uri din Tik Tok https://tinyurl.com/pn2wv93r
                      6. Cum trebuie analizate insight-urile legate de Search Terms din PMAX https://tinyurl.com/2nw5nnnr
                      7. Meta forțează Expanded Audiences pentru optimizarea Top of Funnel https://tinyurl.com/2tn83799

                      Un exemplu de expansiune a unei fabrici de bezele ce a dat greș. Find out why https://tinyurl.com/3psfkkcu