A geek’s confession

Dear PPC Geek, articolul de față este pentru tine. Vreau să îți spun mai multe despre campania mea preferată de Facebook Ads, Catalog Sales, și cum o poți folosi smart în strategia ta. 

Fără să vrem devenim experți pe subiectele care ne pasionează. Le întoarcem pe toate fetele, experimentăm orice se poate și vrem să vorbim despre asta cât mai multă lume. Sună cunoscut? Unii dintre noi sunt norocoși și lucrează cu pasiune, iar eu mă număr printre ei.

Puțin despre Catalog Sales 


Este important de reținut că nu poți folosi tipul de campanie Catalog Sales pentru orice business. Pentru a seta campania vei avea nevoie de un feed de produse sau de servicii. Un exemplu de alte business-uri care pot folosi o astfel de campanie este mai jos:
Product-Catalog-for-business-types

Citește aici și aici cum poți să creezi un feed de produse pentru business-ul tău, iar la o simplă căutare vei găsi și mai multe articole folositoare.

După ce feed-ul a fost creat și adăugat în Facebook Ads Manager, poți crea prima ta campanie Catalog Sales. Așa va arăta Product Feed-ul tău:

Screenshot 2019-10-03 at 08.40.03
Tip: Nu uita să dai acces la catalog tuturor celor implicați în pregătirea campaniilor.

Așa vor arăta ad-urile tale care provin din campania Catalog Sales. Atunci când utilizatorul dă click pe unul dintre produsele din carousel, link-ul îl va redirecția către pagina de
produs.

Format Ad Carousel Catalog Sales

Ad-urile sunt în format crousel, iar fiecare cartonaș are propriul Headline și Link Description. Poți adăuga denumirea și prețul produsului sau orice altă informație despre produs care ți se pare relevantă. 

 

Cum targetezi Returning Users și New Clients


Campania Catalog Sales are două super-puteri, care sunt yin și yang-ul Facebook Ads. Dynamic Remarketing și Audiențe Optimised by Facebook sau audiențele Broad.


Tipuri de audiențe Catalog Sales

Dynamic Remarketing te ajută să livrezi ad-urile către utilizatorii care au fost recent pe site, au vizualizat produse sau au adăugat în coș. Acest tip de targetare este cel mai cunoscut. Dacă strategia ta Facebook Ad este bine pusă la punct deja se află printre campaniile tale curente. 

Dacă încă nu ai descoperit acest tip de campanie, sper să te inspirăm să o descoperi și să o implementezi cât mai curând.

Tip: Folosește Time Lag Report din Analytics pentru a afla dacă Dynamic Remarketing va aduce rezultate bune pentru business-ul pe care urmează să îl promovezi. Citește mai multe aici.

 

Tu folosești campania Catalog Sales la capacitate maximă?

Vreau să îți povestesc despre tipul de targetare mai puțin folosită a campaniei Catalog Sales, Broad Audiences. Aceasta se adresează în special unui public nou, acei new clients pe care cu toții ne dorim să îi obținem întru bunăstarea și creșterea unui business.

 

O metodă eficientă de a targeta “prospective clients”

Eu o numesc “mâna invizibilă” a Facebook-ului, acest tip de adset este poate cel mai smart mod de a te bucura de machine learning-ul care stă în spatele campaniilor de Facebook Ads.

Atunci când creezi audiențele broad, așa cum le numește și Facebook, va trebui să fii generos cu potențial reach-ul audienței. Ține cont că aici mai mult înseamnă mai bine.

Audience Reach for Facebook Catalog Sales

Este nevoie de un volum mare de utilizatori din interesele și comportamentul cărora machine learning-ul Facebook va putea învăța care sunt utilizatorii cei mai aproape de a converti. Facebook va livra ad-urile în special către acei utilizatori care au căutat sau caută în mod activ produse similare cu ale tale.

 

Cum creezi audiențele Broad pentru Catalog Sales


În quest-ul tău pentru a găsi audiențele cele mai bune vei avea ocazia să îți folosești cunoștințele de Google Analytics. De asemenea ține cont de persona pe care ai creat-o pentru business-ul pe care îl promovezi. Să nu uităm de Audience Insights și bineînțeles, de intuiția și imaginația ta.

Atunci când creez audiențe noi țin cont de o regulă care consider că mă ajută să analizez ulterior ce categorie de interese și comportamente a obținut cele mai bune rezultate.

Pornesc de la o idee și aleg interesele, datele demografice și comportamentele utilizatorilor în jurul acelei idei. În exemplul de mai jos am ales să targetez utilizatorii interesați de camere foto și de fotografie. Pentru că nu am diferențe mari la nivel de performanță pe nici una dintre intervalele de vârstă, de această dată  am targetat 18-65. 

Facebook Ads Audience Example

Nu uita să gândești și outside the box, în afara intereselor pe care le dictează persona sau a celor mai evidente interese pentru business-ul în cauză. De aceea îți propun să incluzi în lista ta de audiențe și ceva diferit. În exemplul de mai sus am obținut rezultate foarte bune deși nu promovam aparate foto sau nimic legat de fotografie, ci bijuterii.

O altă sursă de inspirație este raportul Affinity Audiences din Analytics și mai jos poți vedea cum m-a ajutat să descopăr audiențe noi. În exemplul meu am analizat ultimele 3 luni și am ordonat Affinity Categories în funcție de rata de conversie. Am căutat mai apoi un pattern de interese care pot fi încadrate în aceeași categorie. Music lovers (galben), Going out (verde), Interested in Cars and Driving (albastru).

Affinity Audiences idei pentru audiențele tale

În categoria audiențelor care targetează un public nou intră și audiențele Lookalike. Dimensiunea audienței Lookalike poate fi între 1% și 10% din populație, 1% fiind audiența cea mai apropiată de lista ta de clienți. Însă dacă putem testa până la 10%, de ce să nu o facem?!

Eu îți recomand să testezi 1%, 5% și 10% sau orice procent până găsești varianta care îți aduce ție cele mai bune rezultate. Acest tip de audiențe Lookalike care depășesc 1% se numesc “nested” și poți citi mai mult despre ele aici.

A/B test everything

Da, indiferent dacă vorbim de campanii de Google sau Facebook Ads, este important să testezi. Încearcă mai multe audiențe, diferite categorii de produse, copy-uri, frame-uri, you name it. Explorează, vezi ce funcționează mai bine pentru fiecare business în parte și bucură-te de rezultate. Testează și lasă-te surprins.

 

Tot nu te-am convins? Un exemplu concret din experiența noastră

 

Deși folosesc acest tip de targetare de mai bine de un an, anul acesta am început să îl ofer mai multă atenție iar rezultatele nu s-au lăsat așteptate.
 

Rezultate Campanie Catalog Sales Facebook Ads

În exemplul de mai sus campania f_catalog_nt_ongoing conține doar audiențe broad. Costul pe click este, cum ne-am aștepta, mai mic pentru audiențele brand față de campania Dynamic Remarketing. De aceea observăm o diferență mare la nivel de volum de utilizatori și automat și o rată de conversie mai mică. În aceași timp volumul de conversii din campania broad este și el mai mare.

Cel mai relevant indicator al performanței în acest caz este costul din revenue, care este 5.7% în cazul campaniei broad și 4% în cazul campaniei de remarketing. O diferență 1.7% procente însă două rezultate la fel de bune. Nu uita că acele peste 250 de tranzacții ale campaniei brod provin în principal de la new buyers, astfel că rezultatele sunt cu atât mai îmbucurătoare.

 

Sper că te-am încurajat să explorezi campania Catalog Sales, să testezi mai mult, iar dacă ți s-a părut util articolul nu uita să îi dai share.